عصر خودرو

بررسی «عصر بازار» از معاملات بازار سهام همزمان با اجرای برجام؛

نگاه بورس به وین

عصر بازار- همزمان با ورود محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور به وین وضعیت بازار های اقتصادی تغییر محسوسی را تجربه کرد. تا زمانی که نتایج کاهش تحریم ها را به طور عینی در فضای کسب و کار مشاهده نشود از این قبیل صعود های شاخص بدون پشتوانه و حاصل جو روانی خواهد بود.

نگاه بورس به وین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، شاهین شایان آرانی کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص دلیل مثبت شدن بازار با رقمی بیش از 1300 واحدی شاخص در معاملات روز جاری به « عصر بازار» گفت: رشد بیش از هزار واحدی از رقم 62 هزار واحد به معنی افزایش 1.5 درصدی در بازار می باشد که این رقم یا معادل آن نشان دهنده جهش یک تا دو درصدی در روز است که این امر اتفاق خاصی در بورس به حساب نمی آید. وی خاطرنشان کرد: نزدیک شدن به اجرای برجام و حذف تحریم به طور قطع اثر روانی خود را در بازار خواهد گذاشت. این در حالی است که پیش بینی می شود رشد امروز بازار سهام تحت جو روانی مثبت باشد. در همین حال سهامداران باید با احتیاط به ادامه خرید و فروش های خود بپردازند زیرا ممکن است این افزایش پایدار نباشد. این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: تا زمانی که نتایج کاهش تحریم ها را به طور عینی در فضای کسب و کار مشاهده نشود از این قبیل صعود های شاخص بدون پشتوانه و حاصل جو روانی خواهد بود. شایان آرانی درباره صنایع مورد استقبال نیز ابراز داشت: کل فضای کسب و کار تحت فضای مثبت قرار گرفته است اما در حال حاضر قضاوت در خصوص نوع صنعت و چرایی رشد آن زود است. وی عنوان کرد: شاخص های مخلتف بورس همانند شاخص های شرکت های اصلی و 50 شرکت اول نسبت به باقی شرکت ها، بیشتر افزایش خود را در روند معاملاتی نشان می دهند. این کارشناس بازار سرمایه به سهامدارن نیز توصیه کرد:تحت تاثیر جو و هیجان بازار با چنین رشد هایی حتی اگر چند روز پی در پی هم اتفاق افتاد قرار نگیرند. در همین حال سهامداران می بایست با دقت و فکر زیر بینایی و همچنین با تحیل در مورد خرید سهام مورد نظر خود اقدام کنند. افزون بر این صرفا با توجه به رشد های این چنینی و با فکر یک شبه ره صد ساله رفتن خرید نکنند. وی پیشنهاد کرد: سهامداران در صورت خرید سهام یک رویکرد حداقل 2 یا 3 ساله در دور نمای خود رسم کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها