عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری باهنر با اشاره به حمایت های وزارت کشاورزی مطرح کرد؛

رونق معاملات کشاورزی در بورس کالا ادامه می یابد

عصر بازار: از ابتدای امسال معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران با افزایش مواجه شده که حمایت های وزارت جهاد کشاورزی، کیفیت و قیمت مناسب محصولات از دلایل رونق معاملات به شمار می روند.

رونق معاملات کشاورزی در بورس کالا ادامه می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مدیرعامل شرکت کارگزاری باهنر با بیان مطلب فوق گفت: مهمترین عامل استمرار رونق معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران از ابتدای سال جاری تاکنون، حمایت های وزارت جهاد کشاورزی از این بورس بوده است.

    محمود حسینی پور افزود: در پی نگرش مثبت وزارت کشاورزی به بازار شفاف بورس کالا، شاهد افزایش حجم عرضه، تقاضا، معامله و بازیگران بازار هستیم که امیدواریم این روند ادامه یابد.

    وی اظهار داشت: از طرفی دلیل دیگر افزایش حجم معاملات محصولات کشاورزی در بورس، بالا بودن کیفیت محصولات است به طوریکه وقتی معامله گران قیمت و کیفیت یک محصول را در بورس مناسب تر از بازار آزاد می یابند و همچنین از انجام تعهدات دو طرف قرارداد مطمئن هستند، ترجیح می دهد خریدهای خود را از بورس انجام دهند.

    حسینی پور در ادامه به رونق معاملات محصولات کشاورزی در ماه های آتی اشاره کرد و افزود: از 2 ماه آینده نیز طرح سپرده کالایی برای محصول ذرت اجرایی خواهد شد که با به بار نشستن ذرت و برداشت آن، معاملات ذرت با رونق بیشتری همراه خواهد شد.

    وی افزود: بر اساس ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، کشاورز بعد از عرضه محصول خود در بورس اگر محصول خود را پایین تر از قیمت موجود در بازار به فروش برساند، دولت مابه تفاوت آن را به کشاورز پرداخت خواهد کرد که این ماده قانونی علاوه بر کوتاه کردن دست واسطه ها و افزایش سودآوری کشاورزان،  هزینه های دولت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. 

    برچسب ها