عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان اقتصاد پسابرجام را تشریح کرد؛

تحولی بزرگ در راه است

عصر بازار- بازار سرمایه این روزها در انتظار تحولی بزرگ است، تحولی که پس از نزدیک به یک دهه انجماد می تواند گرمای تازه ای برای اقتصاد کشور باشد و یخها را آب کند. رفع تحریم های بین المللی و آغاز اجرای برجام که احتمالا قرار است از روز یک شنبه هفته جاری باشد،می تواند فصل جدیدی را برای بازار سرمایه رقم بزند.

تحولی بزرگ در راه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، فرهاد رمضان، مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان در خصوص تاثیر اجرای برجام و رفع تحریم های بین المللی بر بازار سرمایه با اشاره به اینکه این اتفاق آثار مختلفی را بر اقتصاد و بازارهای کشور خواهد داشت،گفت: گشایش مبادلات بانکی و اجرایی شدت سوئیفت یکی از مهمترین دستاوردهای اجرایی شدن برجام است.

    وی با اشاره به تسهیل مبادلات مالی با آزادسازی سوئیفت گفت: با رفع این محدودیت هزینه صادرات و واردات برای بنگاه های اقتصادی کاهش پیدا می کند که اتفاق بسیار مثبتی برای شرکت ها خواهد بود.

    وی نتیجه دیگر این آزادسازی را تغییر در هزینه‌های نقل و انتقال وجوه خواند و اظهار کرد: در چنین حالتی انتقال وجه در بنگاه‌های اقتصادی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و از سوی دیگر نیز موجب خواهد شد تا مواد اولیه با قیمت پایین‌تری به‌دست مصرف‌کننده ‌برسد.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه با تسهیل نقل و انتقال های مالی،  برگشت پول نیز به سیستم بانکی در داخل کشور با سرعت بالاتری انجام می شود، گفت: این شرایط  موجب کاهش هزینه‌های بنگاه‌ها خواهد شد که همه این موارد در بهای تمام شده محصولات بنگاه‌ها موثر است.

    رمضان به تبعات آزادسازی دلارهای بلوکه شده اشاره کرد و گفت: ورود دلار به کشور موجب می‌شود تا قیمت این ارز به ثبات نسبی برسد .

    وی درباره قیمت دلار با اشاره به اینکه در چنین مواردی ارزان یا گران بودن دلار مهم نیست بلکه ثبات نسبی برای تولید و اقتصاد کشور بسیار مهم است، افزود ثبات نرخ ارز در کوتاه‌مدت و بلندمدت در بسیاری از مبادله‌ها موثر است.

    به گفته مدیرعامل هلدینگ خودکفایی آزادگان بسیاری از هزینه ها و ارتباطات  شرکت‌ها و بنگاه های تولیدی  بر پایه ارز شکل می‌گیرد و نوسان در این بازار  موجب مشکلاتی در معاملات خواهد شد و بهای تمام شده کالا به دلیل بی ثباتی در این نرخ، افزایش پیدا می کند.

    وی یکی دیگر از نتایج مهم برجام را ایجاد فضای رقابتی دانست و بیان کرد: هنگامی که تحریم‌های بین‌المللی برداشته شود، بنگاه‌های داخلی نیز در فضای رقابتی بزرگتری قرار می‌گیرند و همچنین شرایطی فراهم می‌شود تا فناوری‌های نوین نیز به کشور وارد شود.

    رمضان در ادامه بیان کرد: درحال‌حاضر بسیاری از شرکت‌ها با مشقت بسیار مواد اولیه، تجهیزات و قطعات خود را از خارج کشور تامین می‌کنند و در برخی موارد مشاهده می‌شود به دلیل تحریم‌ها چند ماه کارخانه‌ای معطل می‌ماند یا تعطیل می‌شود تا قطعه یا ماشین مورد نیاز آن به ایران وارد شود. وقتی چنین مسائلی از میان برود، عملا توقف تولید و هزینه‌های جذب در شرکت‌های صنعتی به حداقل خود می‌رسد.

    وی بهبود وضعیت صنایع را موثر بر بازار سرمایه و شاخص‌های بورس دانست و بیان کرد: از آنجایی که بورس دماسنج اقتصاد و صنعت کشور است ، هنگامی که صنایع و بخش تولید کشور با رونق مواجه و از رکود خارج شود، بازار سرمایه نیز با رشد شاخص ها ، افزایش قیمت سهام و رونق پایدار مواجه می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو