عصر خودرو

بازار سهام به استقبال پساتحریم می‌رود

یکه‌تازی شاخص‌های بورس در مدار مثبت

عصر بازار- بازار سهام در اولین روز معاملاتی خود در هفته جاری با واکنش مثبت نماگرهای منتخب خود در مواجهه با اخبار مثبت قرار گرفت.

یکه‌تازی شاخص‌های بورس در مدار مثبت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  بورس اوراق بهادار تهران در نخستین روز کاری خود در هفته جاری همزمان با نزدیک شدن به موعد برچیده شدن تحریم‌های مالی و بانکی کشور و از سویی انتظار برای تعدیل نرخ خوراک مجتمع‌های پتروشیمی همچنان با رشد نماگرهای خود روبروست. بازاری که در آن بانک‌ها و خودرویی‌ها در کنار بزرگان پتروشیمی‌ها پیشروترین صنایع بازار سهام به شمار می‌آید.

    بر اساس این گزارش تا لحظه انتشار خبر شاخص قیمت و بازده نقدی بورس تهران با 1108 واحد افزایش در کانال 64 هزار و 625 واحد نوسان می‌کند.

    شاخص کل هم‌وزن نیز در این بازار با 135 واحد رشد روی عدد 10 هزار و 410 واحد ایستاده است. همچنین شاخص سهام آزاد شناور تا این لحظه با رشد 1350 واحدی به رقم 72 هزار و 93 واحد دست یافته است.

    شاخص اول بازار نیز در حالی با رشد 896 واحدی تا این لحظه به عدد 44 هزار و 559 واحد دست یافته که شاخص بازار دوم با 1724 واحد رشد عدد 145 هزار و 206 واحد را به نمایش گذاشته است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد، اغلب خریداران سهام در بورس هم اکنون اشخاص حقیقی هستند که ترجیح می‌دهند، با شناسایی سهام ارزان شرکت‌های برخوردار از پتانسیل رشد امکان دستیابی به بازدهی مناسب را برای خود میسر کنند.

    در حال حاضر سه شرکت فعال در حوزه پتروشیمی شامل گسترش نفت و گاز پارسیان با 129 واحد رشد، تاپیکو با 108 واحد رشد و سرمایه‌گذاری غدیر با 72 واحد رشد تأثیرگذارترین شرکت‌ها در رشد شاخص کل بورس هستند.

    همچنین ارزش معاملات بورس تهران هم اکنون در حالی به بیش از 96 میلیارد تومان بالغ شده که بیش از 527 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 37 هزار و 418 نوبت میان خریداران و فروشندگان دست به دست شده است.

    در شرایط فعلی بازار اغلب حقوقی‌ها ترجیح می‌دهند، با افزایش عرضه سهام نسبت به افزایش نقدشوندگی و بهبود بازارگردانی سهام کمک کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها