عصر خودرو

پرتفوی «پترول» با افت ۱.۹۹هزار میلیاردی مواجه شد

عصر بازار- شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در صورت های مالی میان دوره ای ۳ماهه پرتفوی بورسی خود را با افت یک هزار و ۹۹۷میلیارد و ۷۸۸میلیون ریال منتشر کرد.

پرتفوی «پترول» با افت ۱.۹۹هزار میلیاردی مواجه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای 3ماهه منتهی به 31مرداد1398 سود هرسهم را 8ریال اعلام کرد.

    این شرکت در صورت خلاصه سرمایه گذاری های خود با توجه به صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس از کاهش یک هزار و 997میلیارد و 788میلیون ریالی خبر داد. در این پرتفوی  بهای تمام شده با رشد 12هزار و 663میلیارد ریالی به مبلغ 16هزار و 972میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش بازار آن نیز با افت 195میلیارد و 17میلیون ریالی به مبلغ 14هزار و 974میلیارد ریال بالغ شد.

    در گزارش منتشر شده «پترول» سود عملیاتی این دوره به 184میلیارد و 413میلیون ریال، سود خالص به 165میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به 6هزار و 489میلیارد ریال رسیده است.

    این شرکت در دوره مورد گزارش کل مبلغ سهام واگذار شده را 13هزار و 103میلیارد ریال اعلام کرد و سود سهام واگذار شده مبلغ 236میلیارد و 467میلیون ریال رقم خورده است. از سوی دیگر بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده مبلغ 12هزار و 745میلیارد ریال منتشر شده است.

    اهداف «پترول» در خصوص ترکیب پرتفوی شامل ساختار سرمایه از جمله بدهی های شرکت، واگذاری سهام برخی از شرکت ها جهت تسویه بدهی است که در دستور کار قرار دارد. همچنین تغییرات هزینه های عمومی و اداری متناسب با افزایش سطح عمومی قیمت ها و تورم خواهد بود.

    از سوی دیگر انتشار اوراق مشارکت برای شرکت های زیرمجموعه از جمله صدف عسلویه و صنایع پایین دستی پترو ایرانیان و همچنین اخذ تسهیلات مالی از بانکها برنامه های این شرکت است. علاوه بر این برنامه واگذاری سهام شرکت های صنایع پتروشیمی دهدشت، گچساران و بروجن که به صورت کامل در گزارش تفسیری مدیریت تشریح شده است.

    این شرکت در برنامه های خود تکمیل طرح ها در استان پتروشیمی ایلام و کود شیمیایی لردگان را دارد که در گزارش تفسیری وضعیت واگذاری های سهام شرکت تشریح شده است.

    برچسب ها