عصر خودرو

اوراق صکوک شهرداری در انتظار ابلاغ دولت

عصر بازار- معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران از انتظار شهرداری برای ابلاغ دستور انتشار اوراق صکوک توسط دولت خبرداد.

اوراق صکوک شهرداری در انتظار ابلاغ دولت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قدرت گودرزی در مورد مصوبه هیات دولت درخصوص انتشار اوراق صکوک توسط شهرداری‌های کلانشهرها در راستای توسعه حمل ونقل گفت: شهرداری تهران از سال قبل انتشار اوراق صکوک و مشارکت را برای پیشبرد و توسعه پروژه‌های شهری دنبال می‌کرده است.

    وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر برای تأمین مالی، شهرداری‌ها از اوراق قرضه شهری استفاده می‌شود؛ اما به علت ربوی بودن در کشور ما قابل استفاده نیست، افزود: در شهرداری تهران به دنبال انتشار اوراق صکوک جهت افزایش سرمایه گذاری در طرح های شهری هستیم که به زودی و با لحاظ الزامات قانونی و نظر شورای شهر، این موضوع انجام خواهد شد.

    گودرزی بابیان اینکه دولت با مجوز، کمک به حمل ونقل را قبول کرده است گفت: با این حال هنوز این تصمیم هیات دولت ابلاغ نشده است.

    معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه موضوعاتی همچون توسعه مترو و دیگر فرصت های سرمایه گذاری در شهر می توانند در انتشار اوراق صکوک مطرح شوند، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به دنبال تعریف منابع جدید درآمدی است و از این لحاظ از انتشار اوراق صکوک استفاده خواهد کرد.

    گودرزی با بیان اینکه سال گذشته با مصوبه شورای شهر انتشار 1000میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تسهیل ساخت خط شش مترو را در دستور کار قرار دادیم، گفت: بانک شهر و بانک توسعه صادرات اقداماتی در خصوص انتشار این اوراق انجام داده‌اند و قطعا ابلاغیه دولت می‌تواند در تسریع امور موثرباشد.

    وی افزود: شهرداری تهران آمادگی لازم برای انجام این مهم را دارد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها