عصر خودرو

ارزش بازار فرابورس از ۸۰۳ هزار میلیارد ریال عبور کرد

عصر بازار- در هفته چهل و سوم سال جاری در حالی که حجم و ارزش معاملات بازار فرابورس تقویت شد، ارزش بازار با ۱.۴ درصد رشد به رقم ۸۰۳ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال رسید.

ارزش بازار فرابورس از ۸۰۳ هزار میلیارد ریال عبور کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، معاملات این هفته بازار فرابورس در شرایطی به پایان رسید که در روز چهارشنبه عرضه اولیه شرکت یک هزار و 550 میلیارد ریالی بیمه اتکایی امین به قیمت هر سهم یک هزار و 650 ریال در بازار دوم انجام شد.

    در مجموع، این هفته‌ یک هزار و 622 میلیون ورقه بهادار به ارزش 7 هزار و 453 میلیارد ریال داد و ستد در فرابورس به ثبت رسید که در قیاس با هفته پیشین رشد 10 درصدی حجم و 19 درصدی ارزش را نشان می‌دهد.

    حجم و ارزش معاملات هفتگی در بازار اول با رشد 14 و 80 درصدی همراه شد و 135 میلیون ورقه بهادار به ارزش 459 میلیارد ریال داد و ستد در آن انجام شد؛ این در حالی است که در بازار دوم 770 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 918 میلیارد ریال مبادله شد که این وضعیت حاکی از افت 7 درصدی حجم و 38 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن است.

    طبق این گزارش، بیشترین حجم معاملات روزانه در هفته‌ای که گذشت به میزان 518 میلیون ورقه بهادار در روز شنبه انجام شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم 2 هزار و 188 میلیارد ریال مربوط به یکشنبه بود.
    همچنین، در بازار پایه 686 میلیون ورقه بهادار به ارزش 960 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و بازار ابزارهای نوین مالی شاهد داد و ستد 30 میلیون ورقه بهادار به میزان 3 هزار و 466 میلیارد ریال بود.
    در هفته معاملاتی منتهی به 23 دی‌ماه، گروه بیمه و بازنشستگی با سهم 15 درصدی از  معاملات به صدر صنایع پیشرو رسید و گروه خودرو و فلزات اساسی به ترتیب با سهم 13 و 10 درصدی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
    ارزش بازار فرابورس ایران در روز پایانی معاملات هفتگی با رشد 1.4 درصدی به رقم 803 هزار و 395 میلیارد ریال رسید و آیفکس نیز با 1.3 درصد افزایش نسبت به چهارشنبه هفته قبل عدد 711 واحد را نشان داد.
    گفتنی است در ابتدای هفته، پذیره نویسی 650 هزار اوراق اجاره دانا پترو ریگ کیش به ارزش 650 میلیارد ریال در مدت یک روز در بازار سوم انجام شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها