عصر خودرو

دبیر انجمن شرکت هواپیمایی:

۱۶۴ میلیون دلار حداقل سرمایه برای تاسیس یک ایرلاین

مقررات آسان شود، بدون اتکا به دولت سرمایه گذاری می کنیم

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت های هواپیایی با انتقاد از مقررات سختگیرانه سازمان هواپیمایی برای ورود سرمایه گذاران، گفت: طبق قانون حداقل سرمایه برای اخذ مجوز تاسیس ایرلاین با تمام فعالیت های مجاز ۱۶۴ میلیون دلار است که ۲۵ درصد این مبلغ به عنوان ضمانت باید در بانک ها سپرده گذاری شود.

۱۶۴ میلیون دلار حداقل سرمایه برای تاسیس یک ایرلاین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه غالب ناوگان هوایی کشور توسط بخش خصوصی بدون اتکا به منابع دولتی تامین شده است، اظهار کرد: در آینده هم اگر مقرارت سختگیرانه  سازمان هواپیمایی مانع نشود، بخش خصوصی می تواند بدون استفاده از اعتبارات دولتی و بدون تکیه بر دولت در این صنعت سرمایه گذاری کند.

    وی با تاکید بر اینکه در صنعت حمل و نقل هوایی راهکارهای دیگری هم بدون استفاده از منابع دولتی، برای تامین هواپیما وجود دارد، گفت: اجاره هواپیما، اجاره به شرط تملیک، استفاده از فاینانس و تامین منابع مالی از طریق منابع بانکی و موسسات مالی از راه های تامین هواپیما بدون اتکا به اعتبارات دولتی است.

    دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به قوانین و مقررات سختگیرانه سازمان هواپیمایی برای تاسیس ایرلاین و ورود سرمایه گذاران به این حوزه ، گفت: دستورالعمل تاسیس و دستورالعمل های عملیاتی شدن شرکت های هواپیمایی، مصوب سازمان هواپیمایی برای احراز توانایی مالی متقاضیان ورود به این حوزه، محدودیت هایی را ایجاد کرده که از ورود سرمایه به این صنعت جلوگیری می کند.

    سامانی با بیان اینکه دادن ضمانت و سپرده  گذاری برای تاسیس شرکت هواپیمایی باید معادل 25 درصد میزان سرمایه گذاری باشد، ادامه داد: طبق قوانین و مقررات موجود حداقل سرمایه برای اخذ مجوز تاسیس ایرلاین با تمام فعالیت های مجاز هوایی باید حداقل 164 میلیون دلار باشد که 25 درصد این سرمایه را باید به عنوان ضمانت در بانک ها سپرده گذاری کند، یعنی 45 میلیون دلار ضمانت به بانک بدهد که در این شرایط هیچ سرمایه گذاری نمی تواند از پس این مقررات سنگین برآید.

    دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: معتقدم برای افزایش حضور بخش خصوصی، باید مقررات سرمایه گذاری در این صنعت  تسهیل شود.

    وی با بیان اینکه مذاکرات برای فاینانس با شرکت ها و کشورهای خارجی را شروع کرده ایم، گفت: ساختار مذاکرات با فاینانسرها بستگی  به شرایط شرکت ها دارد اما عرف جهانی این است که 20 درصد از هزینه خرید هواپیما سهم آورده ایرلاین ها باشد و این مبلغ از سوی شرکت های هواپیمایی تامین می شود و 80 درصد هزینه خرید را هم فاینانسرها باید تامین کنند.

    سامانی تاکید کرد: نرخ سود شرکت های خارجی بسیار پایین است و ارزی بودن این تسهیلات  هم نمی تواند ریسک تلقی شود چراکه سرمایه گذاران خارجی این ریسک ها را بیمه می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها