عصر خودرو

دادستان اراک:

۲۳ نفر از بازداشتی‌های اعتراضات هپکو آزاد شدند

عصر بازار- دادستان اراک گفت: اکثر کسانی که نقش رهبری و لیدری در ماجرای اعتراضات هپکو نداشتند آزاد شدند.

۲۳ نفر از بازداشتی‌های اعتراضات هپکو آزاد شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، قاسمی با اشاره به اعتراضات کارگران هپکو اظهار کرد: پیرو اعتراضات کارگران و بستن خط آهن که حدودا 12 ساعت به طول انجامید، بر اساس مصوبه شورای تامین ناچارا برای بازگشایی خط اقدام شد و در این رابطه تعدادی توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

    وی ادامه داد: شاکی این افراد اداره راه آهن و مسافرین قطار هستند که در اثر این اقدام و اعتراضات صورت گرفته، حدود 5 قطار امکان تردد نداشتند و مسافران در مسیر معطل شده بودند.

    قاسمی افزود: علی رغم مدارا و همکاری با کارگران و صحبت‌های استاندار، فرمانده سپاه و رئیس کل دادگستری استان اعتراضات ادامه داشت و خط راه آهن همچنان بسته بود که 29 نفر دستگیر شدند.

    دادستان اراک تصریح کرد: 23 نفر تا کنون آزاد شدند و 6 نفر دیگر هم آزاد می‌شوند.

    قاسمی گفت: کارگران اختلافاتی با سهامدار در رابطه با مالکیت شرکت و حقوق و مزایا دارند که مربوط به سازمان خصوصی سازی است و در این زمینه استاندار استان مرکزی مراتب را به تهران اعلام کرده و دستور رئیس جمهور مبنی بر خلع ید سهامدار صادر شده است.

    دادستان اراک تصریح کرد: کلیه مسئولین استان با همه وجود به مشکلات کارگران واقف‌اند و تلاش ویژه در جهت حل مشکل دارند و از طریق مرجع ذی صلاح مصر و پیگیر هستیم، ان‌شاءالله مشکل این هموطنان شریف و زحمتکش از طریق مسولین دولتی در تهران حل شود و هر چه سریعتر تصمیمات منطقی و سریع اتخاذ و ابلاغ شود.

    برچسب ها