عصر خودرو

یک استراتژیست ارشد بین المللی بررسی کرد؛

طلا تا چه زمانی صعودی است؟

عصر بازار- یک استراتژیست ارشد بین المللی بر این باور است که تشدید تنش های تجاری در جهان موجب رشد فزاینده تقاضا برای طلا شده است.

طلا تا چه زمانی صعودی است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، کریستینا هوپر استراتژیست ارشد بازار در موسسه اینوسکو تاکید کرد: تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا به شدت رو به افزایش است و علت اصلی آن تشدید تنش های تجاری در عرصه بین المللی است.

    وی در ادامه افزود: تنش های تجاری بین آمریکا و چین تاثیر مستقیمی بر رشد تقاضای سرمایه گذاری در بازار طلا داشته است.

    این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: تا زمانی که اخبار خوب و مثبتی درباره حل و فصل اختلافات تجاری آمریکا و چین منتشر نشود، قیمت طلا روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد. تحولات ژئوپلیتیک می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته باشد.

    وی تصریح کرد: تنش های تجاری تاثیر زیادی بر اعتماد سرمایه گذاران در بازارهای بین المللی دارد و این مساله می تواند در نهایت به نفع طلا باشد. نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی جهان نیز می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا شود. افزایش ریسک در اقتصاد جهانی، در نهایت موجب درخشش بیشتر طلا خواهد شد.

    هوپر گفت: اتخاذ سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز عامل مهمی برای تقویت قیمت طلا خواهد بود. به نظر من قیمت طلا در ماه های آینده بین 1400 تا 1600 دلار در نوسان خواهد بود.

    برچسب ها