عصر خودرو

صندوق ثروت چین در یک قدمی یک تریلیون دلار

عصر بازار- ارزش صندوق ثروت چین به ۹۴۰.۶ میلیارد دلار رسید.

صندوق ثروت چین در یک قدمی یک تریلیون دلار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، صندوق ثروت چین در گزارش سالانه خود اعلام کرد که ارزش مجموع دارایی های این نهاد سرمایه گذاری تا پایان سال 2018 میلادی به 940.6 میلیارد دلار رسیده است که بالاترین رقم دارایی ثبت شده در این صندوق است.

    بدین ترتیب صندوق ثروت چین پس از صندوق ثروت نروژ اکنون دومین صندوق ثروت بزرگ جهان است و تنها 59.4 میلیارد دلار دیگر تا تبدیل شدن به دومین صندوق ثروت یک تریلیون دلاری در دنیا فاصله دارد.

    طبق این گزارش، بازدهی صندوق ثروت چین در 10 سال اخیر 6.07 درصد بوده است که 0.45 درصد بیشتر از سطح هدفگذاری شده بوده است. پنگ چون، مدیرعامل این صندوق با اشاره به چالش‌های زیاد سرمایه گذاری در سطح جهان در سال گذشته گفت که مقامات این صندوق متعهد به تکمیل و اجرای استراتژی بلندمدت سرمایه گذاری هستند.

    صندوق ثروت چین یکی از بزرگ ترین تامین مالی کنندگان پروژه جاده جدید ابریشم چین موسوم به پروژه جاده و کمربند است به گونه ای که در شش ماه نخست امسال این صندوق 26 میلیارد دلار روی پروژه های مرتبط با این طرح سرمایه گذاری کرده است. این صندوق یک صندوق دولتی است که با هدف تنوع بخشی به ذخایر و دارایی‌های خارجی چین به منظور حداکثرسازی سود صاحبان سهام آن تاسیس شده است.

    برچسب ها