عصر خودرو

معاون سازمان بنادر اعلام کرد:

تدوین شیوه‌نامه استقرار ناجا در بنادر و کاهش قاچاق

عصر بازار- معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که شیوه‌نامه استقرار ناجا یا همان پلیس گمرک تدوین شده و تدابیری اندیشیده شده تا بدون دخالت ناجا در وظایف یگان‌های حفاظت بنادر و گمرک، قاچاق کالا به حداقل ممکن برسد.

تدوین شیوه‌نامه استقرار ناجا در بنادر و کاهش قاچاق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حجی محمدعلی حسن زاده محمدی اظهارکرد: طی سال‌های گذشته، مذاکرات بسیاری با دستگاه‌های متولی داشتیم و نهایتا شیوه‌نامه استقرار ناجا را طراحی کردیم. در این شیوه‌نامه، ناجا هیچ دخالتی در انجام عملیات‌های بندری و گمرکی نخواهد داشت و تعداد محدودی نیروی پلیس که به عنوان مثال در بندر شهید رجایی به هفت نفر می‌رسند در ورودی و خروجی بنادر مستقر شده و در محدوده‌های بندری هیچ استقراری ندارند.

    وی افزود: پلیس گمرک دسترسی کامل به سامانه‌های گمرکی و وزارت سمت دارد و از محل تقاطع‌گیری اطلاعات، به دنبال این خواهد بود تا سودجویان احتمالی که از باگ‌های سیستمی سوءاستفاده کرده و قاچاق کالا انجام می‌دهند را شناسایی کرده و به سرعت با آن‌ها برخورد کند.

    معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بر اساس این شیوه‌نامه قاچاق کالا از طریق بنادر به حداقل ممکن خواهد رسید، گفت: یکی از اهداف مطرح شده در این شیوه‌نامه کاهش کنترل‌های مانع و مزاحم است، به عنوان مثال اگر کانتینری از سوی دستگاه‌های مختلف مورد تایید قرار گرفت از دیگر بازرسی‌ها و کنترل‌ها معاف شود تا روند واردات و ترانزیت به حداقل ممکن برسد و اینکه سرعت ترانزیت افزایش یابد.

    حسن‌زاده اظهارکرد:‌ بر اساس رویه های موجود و بر اساس قانون گمرکی، مقرر شد نیروی انتظامی در فرآیندهای جاری بنادر چون صادرات و واردات، هیچ گونه ورودی نداشته باشد. همچنین فرآیند کنترل و نظارت‌ها در مبادی رسمی ورود و خروج کالا، به صورت نرم افزاری و درقالب مکانیزم سیستمی صورت گیرد و نهایتا با اجرا و استقرار ناجا در مبادی رسمی ورود و خروج کالا،  کنترل های موازی از سوی دریابانی و گلوگاه های بین شهری برداشته شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو