عصر خودرو

پیش به سوی صنایع "های‌تک" و فناوری اطلاعات؛

۲۰۰ شرکت برتر جهانی معرفی شدند

عصر بازار- گزارش جدید مجله فوربس در ارتباط با ۲۰۰ شرکت برتر آسیا و اقیانوسیه با ارزش کمتر از ۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ (Forbes Asia's ۲۰۰ Best Under A Billion ۲۰۱۹) در ابتدای مردادماه منتشر شد.

۲۰۰ شرکت برتر جهانی معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، این گزارش به بررسی شرکت‌های سهامی عام با اندازه متوسط و کوچک می‌پردازد که میزان فروش سالانه آن‌ها کمتر از 1 میلیارد دلار است و توانسته‌اند رشد مناسبی را در میزان فروش و سود خود ثبت کنند. غالب این شرکت‌ها در آخرین سال مالی خود، رشد بالای 50 درصدی فروش و سود داشته‌اند و انتظار می‌رود که در سالیان آتی، به شرکت‌های تاثیرگذاری در حوزه خود تبدیل شوند.

    بررسی گزارش مذکور نشان می‌دهد که از نظر توزیع جغرافیایی، اکثریت 200 شرکت‌ برتر در شرق آسیا قرار دارند و کشور چین به تنهایی بیش از نیمی از آن‌ها را در خود جای داده است و ژاپن و تایوان در رده‌های بعدی قرار دارند. هند نیز با داشتن 14 شرکت در رده چهارم قرار دارد. از دیگر نکات جالب توجه، حضور نمایندگانی از کشورهای بنگلادش، ویتنام، پاکستان و سریلانکا در بین 200 شرکت برتر است.

    مقایسه این فهرست با فهرست مشابه یک دهه قبل نشان می‌دهد که در یک دهه اخیر تغییرات مشهودی در بین کشورهای حاضر در لیست اتفاق افتاده است به شکلی که به عنوان نمونه تعداد شرکت‌های چینی نسبت به 10سال پیش حدود 50 درصد افزایش یافته است. در مقابل، تعداد شرکت‌های هندی در این دوره به حدود یک-سوم کاهش یافته است و کشورهای استرالیا، کره جنوبی، مالزی و سنگاپور نیز کاهش تعداد نمایندگان را ثبت کرده‌اند. از دیگر نکات جالب در ارتباط با تغییر کشورها در یک دهه اخیر، رشد مشهود شرکت‌های ژاپنی است.

    بررسی ترکیب صنایع در لیست فوربس نیز نشان می‌دهد که تولیدکنندگان تجهیزات های‌تک (نظیر قطعات رایانه و تلفن همراه) و ارائه دهندگان خدمات مختلف، در صدر فهرست قرار گرفته‌اند و بخش سلامت و فناوری اطلاعات نیز در رده‌های بعدی قرار دارند. به نظر می‌رسد که این رده‌بندی به خوبی بیانگر تغییر روندهای اقتصاد جهانی از تمرکز بر صنایع سنگین به سمت توسعه مبتنی بر فناوری اطلاعات و رشد تکنولوژی است. شایان ذکر است که در فهرست سال 2010 بخش‌هایی نظیر تجهیزات صنعتی و صنایع ساختمانی سهم قابل ملاحظه ای داشته اند .

    برچسب ها