عصر خودرو

رشد ۱.۱۷ هزار میلیارد ریالی پرتفوی «ثشاهد» در یکسال

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری شاهد در صورت های مالی ۱۲ ماهه اعلام کرده است که پرتفوی بورسی این شرکت طی این دوره با افزایش یک هزار و ۱۷۸ میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریالی همراه شده است.

رشد ۱.۱۷ هزار میلیارد ریالی پرتفوی «ثشاهد» در یکسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت سرمایه گذاری شاهد در اطلاعات و صورت های مالی 12 ماهه منتهی به 31 خرداد 1398 با سرمایه دو هزار و 706 میلیارد ریالی سود هرسهم را 244 ریال اعلام کرد.

    این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را 637 میلیارد ریال، سود خالص را 661 میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و 376 میلیارد ریال اعلام کرده است.

    «ثشاهد» در صورت‌خلاصه سرمایه گذاری های این گزارش اعلام کرده است که پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس با افزایش یک هزار و 178 میلیارد و 319 میلیون ریالی همراه شده است. در این صورت‌خلاصه بهای تمام شده با افزایش 456 میلیارد ریالی به یک هزار و 861 میلیارد و 926 میلیون ریال رسیده است؛ همچنین ارزش بازار آن با افزایش یک هزار و 212 میلیارد ریالی به سه هزار و 40 میلیارد ریال بالغ شده است.

    این شرکت در مدت مورد گزارش کل مبلغ واگذاری سهام واگذار شده پرتفوی را یک هزار و 10 میلیارد ریال و سود واگذاری ها را 377 میلیارد و 766 میلیون ریال اعلام کرده است؛ علاوه بر این مبلغ سهام بورسی خریداری شده را یک هزار و 89 میلیارد ریال اعلام کرده است.

    «ثشاهد» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که ترکیب پرتفوی این شرکت نسبت به سنوات گذشته از تنوع بیشتری برخوردارد و معطوف به سهام شرکتهای پربازده شده است و از لحاظ ارزش ریالی افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین به منظور کسب بیشترین بازده و سیاستهایی همچون. اصلاح ساختار مالی در برنامه قرار گرفته است تا با هدف افـزایش سهم سرمایه گذاریهای کوتاه مدت در دارایی‌هـای جـاری و بهره مندی از فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه، باتوجه به مزیتهای شرکتهای بورسی در نظر گرفته شود.

    از سوی دیگر این شرکت قصد دارد با چیدمان جدید، پرتفوی خود را اصلاح کند و باتوجه به آزاد سازی برخی از داراییهای راکد شرکت نسبت به هدایت منابع نقدی حاصل از آن براساس برنامه ریزی‌های اولیه اقدام شده است و براین اساس پرتفوی سهام شرکت اصلاح شده است و با هدف کسب بازده مناسب ترکیب پرتفوی از سهام شرکتهای فعال در حوزه های صنایع نفت، پتروشیمی، معادن و فلزات پایه تشکیل شده است که از ارزندگی و ضریب نقد شوندگی بیشتری در مقایسه با سایر حوزها برخوردارند.

    برچسب ها