عصر خودرو

عملکرد ناامیدکننده اقتصاد استرالیا

عصر بازار- نرخ بیکاری و تورم استرالیا افزایش پیدا کردند.

عملکرد ناامیدکننده اقتصاد استرالیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، متوسط نرخ تورم استرالیا در دوازده ماه منتهی به اوت با 0.1 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به 1.5 درصد رسید. طی این مدت بیشترین افزایش مربوط به ماهی با 7.7 درصد، سبزیجات با 4.7 درصد، گوشت با 3.3 درصد، نان و غلات با 2.2 درصد و نوشیدنی با 1.5 درصد بوده است.

    از سوی دیگر نرخ تورم در بخش حمل و نقل به 0.4 درصد رسیده است که در این بین، بیشترین کاهش مربوط به بلیط هواپیما با 8.3 درصد بوده است. قیمت بنزین نیز به لطف کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش 3.5 درصدی را تجربه کرد.

    بر مبنای ماهانه، نرخ تورم ماه اوت 0.1 درصد بود که 0.4 درصد بیشتر از تورم ثبت شده در ماه ژوئن بوده است. متوسط نرخ تورم استرالیا در بازه زمانی 1958 تا 2019 معادل 3.22 درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به سپتامبر 1974 با 10.2 درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به مارس 1959 با منفی 3 درصد بوده است.

    از طرف دیگر نرخ بیکاری استرالیا تا پایان ماه اوت به 5.3 درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور طی سال جاری میلادی محسوب می شود. طی این مدت اقتصاد 34 هزار و 700 فرصت شغلی ایجاد کرده است اما با توجه به خروج گسترده افراد از کار قبلی خودف تعداد بیکاران 4100 نفر نسبت به ماه قبل بیشتر شده است.

    تا پایان ماه اوت شمار بیکاران استرالیایی به 716 هزار و 800 نفر رسیده است و شمار افراد جویای شغل پاره وقت با 27 هزار نفر افزایش به 223 هزار و 300 نفر رسیده است. طی این مدت شمار مردان بیکار با 6700 نفر افزایش به 382 هزار و 200 نفر و شمار زنان بیکار با 2700 نفر کاهش به 334 هزار و 500 نفر رسیده است.

    لازم به ذکر است که پیشتر رشد اقتصادی استرالیا نیز با کاهش مواجه شده بود تا جایی که در سه ماهه منتهی به ژوئن، رشد اقتصادی استرالیا در سطح بسیار ضعیفی باقی ماند و تنها به 0.5 درصد رسید. این اتفاق در شرایطی رخ داد که دولت این کشور به منظور تقویت رشد در ماه‌های اخیر به تقویت مخارج دولتی اقدام کرده بود اما کاهش مخارج مصرفی خانوارها و میزان صادرات استرالیا باعث شد تا رشد اقتصادی کماکان در سطح پایینی باقی بماند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو