عصر خودرو

در ۵ ماهه نخست ۲۰۱۹؛

متوسط صادرات ماهانه ایران به روسیه افزایش یافت

عصر بازار- متوسط صادرات ماهانه ایران به روسیه طی ۵ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به ۵۱ میلیون دلار رسیده که نسبت به متوسط صادرات ماهانه سال قبل، ۶.۶ میلیون دلار افزایش نشان می‌دهد.

متوسط صادرات ماهانه ایران به روسیه افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند صادرات ایران به روسیه طی 5 ماهه نخست سال جاری میلادی پرداخته و نوشته است: متوسط صادرات ماهانه ایران به روسیه در پنج ماه ابتدایی سال 2019 حدود 51 میلیون دلار بوده که نسبت به متوسط صادرات ماهانه ایران به روسیه در سال 2018( 44.4 میلیون دلار) افزایش داشته است.

    روند کلی صادرات ایران به روسیه از ابتدای سال 2018 تا ماه پنجم سال 2019 نشان دهنده افزایش صادرات ایران به روسیه در مدت مذکور است. به طور متوسط ایران در سال 2019 نسبت به سال قبل سهم بیشتری از نیاز وارداتی روسیه را تامین کرده است.

    بیشترین میزان صادرات ایران به روسیه در 17 ماه مورد بررسی متعلق به ماه مارس 2018 و به میزان 83.5 میلیون دلار بوده است. کمترین میزان صادرات ایران به روسیه نیز در مدت مذکور در سپتامبر 2018 و به میزان 15.6 میلیون دلار بوده است.

    براساس این گزارش ایران در پنج ماهه ابتدایی سال 2019 به طور متوسط ماهانه حدود یک درصد از نیاز وارداتی روسیه را تامین کرده است. در سال 2018 سهم ایران در تامین نیاز وارداتی روسیه به طور متوسط ماهانه 0.2 درصد بوده است.

    برچسب ها