عصر خودرو

نخست وزیر ژاپن در نیویورک با روحانی دیدار می کند

عصر بازار- «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد در جریان سفر به نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو می کند.

نخست وزیر ژاپن در نیویورک با روحانی دیدار می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، آبه امروز سه شنبه در دیدار با اعضای حزب لیبرال دموکرات ژاپن در توکیو افزود: این دیدار با هدف کاهش تنش ها در خاورمیانه صورت خواهد گرفت.

    نخست وزیر ژاپن همچنین در این نشست گفته است قصد دارد بعد از مجمع عمومی سازمان ملل با « ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در بلژیک دیدار و گفت و گو می کند.

    خبرگزاری کیودو همچنین روز یکشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک ژاپنی نوشت این کشور در نظر دارد در ملاقات احتمالی «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با هدف حفظ روابط دوستانه با تهران، ارایه کمک های پزشکی به ایران را پیشنهاد دهد.

    کیودو نوشت منابع دیپلماتیک معتقدند آبه در این دیدار پیشنهاد آموزش های پزشکی حرفه ای را با رییس جمهوری ایران مطرح کند.

    گزارش می افزاید ژاپن معتقد است از آنجائی که کمک‌های انسان‌ دوستانه از فهرست تحریم‌ها معاف هستند کمک‌های پزشکی به ایران موجب نقض تحریم‌های آمریکا نخواهد بود.

    خبرگزاری رسمی ژاپن نوشته است پس از اینکه مقامات دو کشور در مذاکرات سال گذشته خود در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک، درباره کمک ژاپن در زمینه‌های پزشکی و پیشگیری از حوادث موافقت کردند، مقامات ایرانی کمک‌های پزشکی را خواستار شدند.

    این منابع همچنین گفته اند ژاپن با بهره گیری از روابط دوستانه خود با ایالات متحده و ایران، امیدوار است حضور دیپلماتیک خود را در ایجاد صلح در خاورمیانه افزایش دهد.

    بر اساس این گزارش، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته پس از خروج از توافق هسته ای ایران در سال 2015، تحریم ها علیه ایران را دوباره برقرار کرد.

    برچسب ها