عصر خودرو

بر اساس گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا:

تجارت ایران و اروپا به بالاترین میزان خود در سال رسید

عصر بازار- حجم تجاری ایران و اروپا از ژانویه تا ژوئیه ۲۰۱۹ به بیش از ۳ میلیارد یورو رسید. با وجود آن که این رقم تنها یک‌سوم تجارت در مدت مشابه سال گذشته است اما حجم تجاری در ماه ژوئیه بالاترین رقم سال را ثبت کرد. صادرات اروپا به ایران در مدت یادشده با ۵۲ درصد کاهش به ۲.۵۶ میلیارد یورو رسیده در حالی که ایران با صادرات ۴۵۳ میلیون یورویی، کاهشی ۹۳ درصدی را تجربه کرد.

تجارت ایران و اروپا به بالاترین میزان خود در سال رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اتاق بازرگانی ایران و آلمان، بر اساس گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا تجارت ایران و اروپا در ماه ژوئیه نسبت به ماه پیش از آن 16 درصد افزایش را تجربه کرد. صادرات اروپا در این ماه 459 میلیون یورو (20 افزایش نسبت به ماه گذشته) و صادرات ایران به اروپا در سطح 74 میلیون یورو (8 درصد کاهش نسبت به ماه گذشته) قرار گرفت.

    در حالی که صادرات اروپا به ایران تقریبا در تمامی گروه‌ها رو به کاهش گذاشته است،در مجموع هفت ماه نخست سال 2019، 24 درصد افزایش در گروه مواد غذایی و دام دیده می‌شود. مهم‌ترین صادرات اروپا به ایران در هفت ماه گذشته نیز در گروه «خودرو و ماشین‌آلات صنعتی» دیده می‌شود. تغییرات سالانه در این گروه نیز کاهشی 70 درصدی را نشان می‌دهد.

    صادرات هفت ماهه ایران به اروپا بیش از هر چیز در گروه «کالاهای تولیدی» و «محصولات شیمیایی» بود که البته هر کدام از این گروه‌ها نیز به ترتیب 25 و 70 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردند. آمار همچنین از کاهش 99.97 درصدی در صادرات نفتی و پتروشیمی ایران در مقایسه با هفت ماه نخست سال 2018 حکایت دارد.

    برچسب ها