عصر خودرو

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

ترخیص برنج‌های وارداتی از گمرکات به زیان کشاورزان است

عصر بازار- عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: باید پیشنهادات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترخیص برنج‌های وارداتی ملاک عمل وزارتخانه‌های دیگر از جمله صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرد.

ترخیص برنج‌های وارداتی از گمرکات به زیان کشاورزان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص بلاتکلیفی برنج‌های انبار شده در گمرک، گفت: واردات برنج به مدت چهار ماه از مردادماه تا آبان ماه هر سال یعنی در فصل برداشت ممنوع است.

    واردات برنج در فصل برداشت حمایت از کشاورز خارجی است

    نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات برنج به داخل کشور در فصل برداشت موجب آسیب به تولید داخل و به نوعی حمایت از تولیدکنندگان خارجی تلقی می‌شود، تصریح کرد: تا اطلاع ثانویه نباید اجازه ترخیص برنج‌های انبار شده در گمرکات کشور داده شود.

    وزارت صمت برای ترخیص برج‌های انبار شده عجله نکند

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید پیشنهادات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترخیص برنج‌های وارداتی ملاک عمل وزارتخانه‌های دیگر از جمله صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نباید در خصوص ترخیص برنج‌های انبار شده در گمرکات کشور عجله داشته باشد.

    بازار برنج ایرانی در وضعیت رکود کامل است

    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار برنج ایرانی در وضعیت رکود کامل قرار دارد، عنوان کرد: قبل از آغاز فصل برداشت واردات گسترده برنج خارجی انجام شد که این موضوع منجر به اشباع بازار از برنج ایرانی و خارجی گردیده است.

    عرضه برنج در شرایط فعلی بیش از تقاضا است به همین دلیل هر نوع واردات این محصول باعث برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا و کاهش شدید قیمت آن می‌شود
    عرضه برنج بیش از تقاضا است

    شاعری با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچگونه تقاضای برنج در بازار بدون پاسخ نمی‌ماند و در خواست هر میزان برنج با توجه به ذخیره سازی این محصول از برنج‌های وارداتی و ایرانی تامین می‌شود، عنوان کرد: عرضه برنج در شرایط فعلی بیش از تقاضا است به همین دلیل هر نوع واردات این محصول باعث برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا و کاهش شدید قیمت آن می‌شود.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ترخیص برنج‌های وارداتی از انبارهای گمرکات اجرایی شود تولید داخل متحمل ضربه جدی می‌شود./

    برچسب ها