عصر خودرو

بررسی برآوردهای بودجه سال ۱۴۰۰ همراه با تعیین تکلیف بودجه ۹۹

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید در کنار تعیین تکلیف بودجه سال ۹۹، برآوردهای بودجه ۱۴۰۰ نیز انجام می‌شود، به این معنا که اگر اعتبارات موردنیاز اجرای برخی طرح‌ها در سال آینده به دلیل کمبود منابع، کمتر تخصیص یابد این کمبودها در سال ۱۴۰۰ جبران می شود.

بررسی برآوردهای بودجه سال ۱۴۰۰ همراه با تعیین تکلیف بودجه ۹۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح ساختار بودجه در سال‌های 1399 و 1400، گفت: براساس توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه، مقرر شد؛ مبانی تبیین بودجه سال 99 و 1400 براساس استراتژی خاصی تدوین شود تا در صورت ادامه تحریم‌ها کشور با مشکل روبه رو نشود.

    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فریمان در مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه، اعداد و ارقام بودجه سنواتی از سال 95 تا 1400 پیش بینی شده که این اعداد مبنای بودجه ریزی سالانه قرار می‌گیرد، بنابراین برای اصلاح حکم برنامه ششم باید برآوردهای سال 1400 در کنار بودجه 99 در اختیار باشد؛ این امر به معنای تصویب بودجه دو ساله نیست.

    بودجه سال 99 همانند سال های گذشته بررسی می‌شود اما برآوردهای بودجه 1400 نیز در کنار این بودجه انجام می‌گیرد، به این معنا که اگر اعتبارات موردنیاز اجرای برخی طرح‌ها در سال 99 به دلیل کمبود منابع، کمتر تخصیص داده شود این کمبود در سال 1400 جبران شود
    تصویب بودجه دو ساله امکان‌پذیر نیست

    وی با بیان اینکه تصویب بودجه دو ساله مغایر با اصل 52 قانون اساسی بوده و امکان پذیر نیست، اظهار کرد: بودجه سال 99 همانند سال های گذشته بررسی می‌شود اما برآوردهای بودجه 1400 نیز در کنار این بودجه انجام می‌گیرد، به این معنا که اگر اعتبارات موردنیاز اجرای برخی طرح‌ها در سال 99 به دلیل کمبود منابع، کمتر تخصیص داده شود این کمبود در سال 1400 جبران شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بودجه سال 99 صرفا سالانه بررسی و تصویب می‌شود، اضافه کرد: با برآوردی که دولت از بودجه 1400 به مجلس ارائه می‌دهد اطلاعات و آگاهی بیشتری در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و نگاه کشور به آینده روشن تر می‌شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بودجه سال 1400 در سال جاری در مجلس تصویب نمی‌شود، ادامه داد: در ماده 4 قانون برنامه ششم توسعه، بودجه سنواتی سال‌های 99 و 1400 پیش بینی شده است؛ به طور مثال بر کاهش اوراق مشارکت، افزایش اخذ مالیات، کاهش وابستگی به نفت و... تاکید شده، اما حال که تحریم‌ها علیه ایران اعمال شده باید اعداد و ارقام بودجه اصلاح شود.

    تصویب بودجه سال ‌های 99 و 1400 دو ساله نیست

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تصویب بودجه سال ‌های 99 و 1400 دو ساله نیست، تصریح کرد: براساس آیین نامه داخلی مجلس شیوه رسیدگی به بودجه، سالانه است.

    برچسب ها