عصر خودرو

توزیع برنج وارداتی تا پایان فصل برداشت ممنوع است

عصر بازار- معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج تا پایان فصل برداشت محصول داخلی در کشور خبر داد و گفت: این وزارتخانه نیز اجازه توزیع برنج وارداتی را تا پایان برداشت برنج داخلی نخواهد داد.

توزیع برنج وارداتی تا پایان فصل برداشت ممنوع است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، عباس قبادی در مصاحبه با رادیو از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج تا پایان فصل برداشت محصول داخلی در کشور خبر داد و افزود: این اعمال ممنوعیت در جهت کمک به تولید داخل و حمایت از شالیکاران در شمال کشور است.

    وی اظهارداشت: هیچ ابهامی در حال حاضر برای گمرکات ایران به لحاظ واردات برنج وجود ندارد چون در فصل برداشت برنج هیچ گونه ثبت سفارش و واردات نخواهیم داشت و همینطور برنجی که تا قبل از زمان برداشت برنج ایرانی وارد گمرکات کشور شده این محموله ها طبق قوانین و مقررات از گمرکات خارج و در انبارها نگهداری می شود.

    معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: این وزارتخانه نیز اجازه توزیع برنج وارداتی را تا پایان برداشت برنج داخلی نخواهد داد.

    وی در ادامه افزود: برنج های وارداتی پس از برداشت و عرضه برنج داخلی در سطح کشور توزیع می شود.

    قبادی اظهارداشت: اگر بازار شرایط مناسبی داشته باشد شاید توزیع برنج خارجی با تاخیر زمانی مواجه شود.

    وی گفت: مصرف سالانه برنج کشور سه تا سه میلیون و 200 هزار تن است که از این میزان بیش از دو میلیون تن در داخل تولید و بقیه از محل واردات تامین می شود.

    معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص بلا تکلیفی پنج هزار تن برنج دارای پروانه در گمرک چابهار نیز افزود: بلاتکلیفی برنج های وارداتی در گمرکات به هیچ وجه صحت ندارد.

    وی اظهارداشت: محموله های مزبور شاید با مشکلات دیگری همچون بروکراسی اداری، گمرکی، پرداخت ارز به فروشنده خارجی و غیره مواجه باشند.

    قبادی گفت: هیچ بخشی از این مشکلات مربوط به تصمیم گیری های کلان در خصوص لغو ممنوعیت واردات برنج و مواردی از این دست نیست.

    وی افزود: دولت یک تعهدی به شالیکاران در شمال کشور دارد آنهم اینکه در فصل برداشت محصول داخلی هیچ گونه برنجی خارجی را در کشور وارد و توزیع نکند.

    معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت دبیر ستاد تنظیم بازار ضمن اشاره به اینکه اراضی شالیکاری اکثر شالیکاران در شمال کشور کوچک مقیاس است، اظهارداشت: برای اینکه کشاورزان محصول خود را با قیمت های مناسب بفروشند و مصرف کنندگان نیز با قیمت های مناسب کالای مورد نیاز خود را بخرند در فصل برداشت هیچ گونه واردات برنج خارجی به مملکت نخواهیم داشت.

    وی یادآورشد: این سیاست از سال های قبل در کشور اعمال می شود و امسال نیز به تبعه سنوات گذشته رفتار شده است.

    برچسب ها