عصر خودرو

ارزانی مرغ در راه است+ نرخ جدید در بازار

عصر بازار- رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را اعلام کرد.

ارزانی مرغ در راه است+ نرخ جدید در بازار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  مهدی یوسف خانی از ثبات نرخ مرغ طی چند روز اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 12 هزار و 900 تومان است.به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 11 هزار و 500 و ران مرغ بدون کمر برابر با نرخ مرغ 12 هزار و 900 تومان است.

    یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: نرخ هر کیلو سینه با کتف 22 هزار، سینه بدون کتف 23 هزار و فیله مرغ 25 هزار تومان است.

    رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به اینکه نرخ مرغ از ابتدای هفته باثبات بوده است، بیان کرد: با توجه به ازدیاد جوجه ریزی پیش‌بینی می‌شود که نرخ مرغ از چند روز آینده با روند کاهشی به کمتر از نرخ مصوب در بازار برسد و مجدد از 5 مهرماه با ازدیاد مصرف به مرز 9 هزار تومان برسد.

    وی ادامه داد: با توجه به آنکه نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده 8 هزار و 550 تومان است، از این رو نرخ فعلی به زیان کشتارگاه هاست.

    یوسف خانی در واکنش به اعتراض مرغداران به نرخ فعلی مرغ در بازار گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار، اتحادیه و انجمن مرغداران حضور داشتند و نرخ مصوب 8 هزار و 550 تومانی مرغ زنده و 12 هزار و 900 تومانی مرغ گرم را پذیرفتند چرا که در صورت اعتراض نماینده تولیدکنندگان این نرخ‌ها مصوب نمی‌شد.

    جمع آوری تخم‌مرغ مازاد امری تاثیر‌گذار در بهبود بازار

    رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در بخش دیگر اظهارات خود درباره آخرین وضعیت بازار تخم‌مرغ گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم‌مرغ 7 هزار معادل شانه‌ای 14 هزار تومان است.

    وی در پایان تصریح کرد: با آغاز خرید توافقی و جمع آوری تخم‌مرغ مازاد از سطح بازار به منظور کاهش زیان مرغداران پیش‌بینی می‌شود که نرخ هر کیلو تخم‌مرغ به 8 هزار تومان برسد.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها