عصر خودرو

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مدیریت نقدینگی جامعه با توسعه پتروپالایشگاه‌ها

عصر بازار- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس فاصله از خام‌فروشی، رسیدن به ارزش‌افزوده، اشتغال و درآمد در شهری مانند آبادان که بیکاری در آن بسیار است را از فواید توسعه پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه ها عنوان کرد.

مدیریت نقدینگی جامعه با توسعه پتروپالایشگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عامر کعبی با اشاره به وضعیت پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های خاورمیانه، گفت: تولید نفت پالایشگاه آبادان از 400 هزار بشکه در روز گذشته است و با توجه به این ظرفیت تولیدی و نزدیکی به راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن امکان رشد صنایع پتروشیمی در کنار این پالایشگاه بسیار است.

    تاسیس تنها یک پتروشیمی در آبادان از دهه 40 تاکنون

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دهه 40 تاکنون تنها یک پتروشیمی در آبادان تاسیس شده است، ادامه داد: توسعه پتروپالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی در این منطقه ضروری است و ظرفیت بسیاری برای این مهم وجود دارد.

    از دهه 40 تاکنون تنها یک پتروشیمی در آبادان تاسیس شده است، توسعه  پتروپالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی در این منطقه ضروری است

    وی تاکید کرد: فاصله از خام‌فروشی، رسیدن به ارزش‌افزوده، اشتغال و درآمد در شهری مانند آبادان که بیکاری در آن بسیار است از فواید توسعه پتروشیمی‌ها به شمار می‌آیند. 

    فواید جذب سرمایه‌گذار برای افزایش تولید و صادرات صنایع پتروشیمی

    کعبی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر "افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی"، اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذار فواید بسیاری در راستای افزایش تولید و صادرات صنایع پتروشیمی با توجه به هم‌جواری آبادان با کشورهای عربی دارد.

    لزوم کمک برای اجرایی شدن سریع و صحیح طرح توسعه پتروپالایشگاه‌ها

    این نماینده مجلس با اشاره به لزوم کمک برای اجرایی شدن سریع و صحیح طرح توسعه پتروپالایشگاه‌ها، گفت: مزیت نسبی ایران در حوزه نفت و گاز است و استفاده صحیح از این نعمت خدادادی می‌تواند برکات بسیاری به همراه آورد و البته اهمیت اصلی این طرح در بی اثر کردن تحریم‌های اقتصادی دشمن است.

    هدایت بخشی از نقدینگی موجود به سوی تولید

    نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: باید توجه داشت این مصوبه نه تنها فقط بخشی از نقدینگی موجود در کشور را به سوی تولید هدایت می‌کند بلکه بخش قابل توجهی از نفتی که صادر نمی‌شود و به هر دلیلی با کاهش تولید اجباری رو به رو است را مدیریت کرده و تبدیل به فرآورده‌های با ارزش‌افزوده می‌کند.

    برچسب ها