عصر خودرو

فرآورده‌های جایگزین گوشت معرفی شدند

عصر بازار- جدیدترین فرآورده‌های جایگزین گوشت شامل قارچ‌های گوشتی، استیک‌های چاپ شده و کشف‌های ناسا در کنفرانس غذای خوب که در سانفرانسیسکو برگزار شد، به نمایش گذاشته شدند.

فرآورده‌های جایگزین گوشت معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، در این گزارش برخی از فناوری‌های قابل توجه را که در این کنفرانس رونمایی شدند، مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

    قارچ‌های جادویی
    شرکت Ecovative که از سال 2007 میلادی در زمینه تولید بسته‌بندی زیست‌تخریب‌پذیر با استفاده از ساختار ریشه قارچ‌ها فعالیت می‌کند، با استفاده از تکنیک‌های جدید اقدام به تولید محصولات جایگزین گوشت کرده است.

    به گفته محققان این شرکت، با تغییر محیط رشد قارچ‌ها می‌توان آن‌ها را به شکل منحصربه فردی کشت کرد. بدین ترتیب قارچ‌های رشد کرده ساختار و بافتی شبیه یک قطعه گوشت خواهند داشت. از این نوع قارچ‌ها می‌توان به عنوان یک ساختار آماده برای افزودن طعم‌ها و مواد مغذی مختلف بهره گرفت.
    این شرکت به دنبال شرکا و سرمایه‌گذاران جدید برای توسعه فعالیت خود است.

    چاپگر سه‌بعدی
    یک متخصص بافت ایتالیایی به نام جوزپه سیونتی که تجربه خوبی در زمینه بازتولید بافت‌های انسان با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی دارد، پس از راه‌اندازی یک استارتاپ اسپانیایی موسوم به NovaMeat، تجربیات خود را در حوزه مواد غذایی به کار گرفته است. او با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی و بهره‌گیری از برنج، جلبک دریایی و پروتئین نخود به عنوان مواد اولیه توانسته است محصولاتی مشابه گوشت و مرغ تولید کند که ساختاری بسیار نزدیک به گوشت واقعی دارند.
    شرکت NovaMeat در این کنفرانس اعلام کرد که توانسته از یک بنیاد سرمایه‌گذاری در حوزه مواد غذایی موسوم به New Crop Capital مبلغ دو میلیون دلار سرمایه دریافت کند تا بتواند فناوری محصولات جایگزین گوشت را توسعه دهد.

    ارگانیسم‌های آتشفشانی
    یک شرکت مستقر در شیکاگو موسوم به Sustainable Bioproducts در حال توسعه روشی جدید برای تولید پروتئین خوراکی با استفاده از نتایج تحقیقات ناسا است.
    فناوری مورد استفاده این شرکت حاصل مطالعه ارگانیسم‌هایی است که در دمای بسیار بالای چشمه‌های آتشفشانی پارک ملی یلواستون به حیات خود ادامه می‌دهند. این شرکت مدعی است که یک پروتئین کامل را کشف کرده است که حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری برای کارکرد بدن انسان است. همچنین این شرکت مدعی است که می‌تواند این پروتئین را به‌منظور تامین غذا، بازتولید کند.
    این شرکت اخیرا 33 میلیون دلار سرمایه برای ادامه تحقیقات خود جمع‌آوری کرده و قرار است سال آینده یک کارخانه جدید را افتتاح کند.​

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو