عصر خودرو

دبیر شورای عالی کانون صرافان ایرانیان:

مردم فریب صرافی‌های آنلاین را نخورند / فعالیت صرافی‌ها تنها با مجوز بانک مرکزی

عصر بازار- سلطانی زاده گفت: مردم در خرید ارز به هیچ عنوان به صرافی‌های آنلاین اعتماد نکرده و به صرافی‌های مجاز در سطح کشور مراجعه کنند.

مردم فریب صرافی‌های آنلاین را نخورند / فعالیت صرافی‌ها تنها با مجوز بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، کامران سلطانی زاده، دبیر شورای عالی کانون صرافان ایرانیان با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر فعالیت مجازی صرافی ها گفت: از آنجایی که در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تاسیس و راه اندازی شبکه صرافی های آنلاین و انجام معاملات در این صرافی ها منتشر شده است باید گفت که این شبکه ها هیچ مجوزی برای فعالیت در زمینه خرید و فروش ارزندارند و مردم فریب این گونه معاملات ارزی را نخورند.

    او ادامه داد: در واقع مجوز تاسیس و فعالیت صرافی ها در حوزه ارز و سکه طبق چارچوب قانون و مقرارت پولی و بانکی صورت می گیرد. در نهایت این عملیات صرفا توسط اداره مجوزهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود و هیچ نهادی یا سازمانی غیر از بانک مرکزی اجازه صدور مجوز برای فعالیت صرافی ها را ندارد.

    او بیان کرد: کانون صرافان ایرانیان همواره برای افزایش اعتماد اجتماعی و خدمات رسانی قانون مند در خدمت متقاضیان ارز مسافرتی و دانشجویی بوده است و این روزها با توجه به اهمیت این موضوع تقاضا دارد تا عموم جامعه برای خرید ارز مسافرتی به صورت قانون مند به صرافی های مجاز مراجعه کرده و به هیچ عنوان به صرافی های آنلاین اعتماد نکنند.

    برچسب ها