عصر خودرو

معاون گمرک خبر داد:

موافقت کارگروه تنظیم بازار با پیشنهادات گمرک

عصر بازار- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: کارگروه ستاد تنظیم بازار با پیشنهادات گمرک در خصوص ارزش گمرکی کالا و نحوه پذیرش ارزش کالاهای مذکور در ثبت سفارش در شرایط تحریم اقتصادی موافقت کرد.

موافقت کارگروه تنظیم بازار با پیشنهادات گمرک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، عباس قبادی وزارت صنعت، معدن و تجارت ششم شهریور ماه تصمیمات چهل و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در قالب 4 بند در خصوص ارزش گمرکی کالا و نحوه پذیرش ارزش کالاهای مذکور در ثبت سفارش در شرایط تحریم اقتصادی را به گمرک ایران ابلاغ کرد.

    مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر، در رابطه با این ابلاغیه اظهار داشت: بند ٢ بخشنامه مذکور، در راستای پیشنهاد معاونت امورگمرکی گمرک ایران  به وزارت صنعت، معدن تجارت درخصوص استقرار گمرک در وزارت صمت در هنگام ثبت سفارش کالاها و بررسی ارزش در همان زمان ثبت سفارش به نحوی که در زمان انجام تشریفات گمرکی نیاز به بررسی مجدد ارزش نداشته باشد؛ است.

    وی افزود: بند ٣ نیز در راستای پیشنهاد ٩ مرداد ماه معاونت امور گمرکی گمرک ایران جهت تشکیل کارگروه تعیین ارزش با حضور سایر مراجع ذیربط برای به روز و منطقی کردن ارزش های مندرج در سامانه رسیدگی به ارزش ( TSC ) است.

    ارونقی ادامه داد: همچنین بند چهارم در راستای پیشنهادات ١٢ مردادماه معاونت امورگمرکی گمرک ایران به ستاد تنظیم بازار در راستای تعریف صحیح و پذیرش تلورانس وزنی برای کالاها در هنگام خروج و درهنگام رفع تعهد ارزی، است.

    بر اساس این گزارش، تصویر ابلاغیه کارگروه تنظیم بازار به گمرک ایران به شرح زیر است.

    برچسب ها