عصر خودرو

افتتاح ۵ شعبه فروشگاه شهروند در کلان شهرها

عصر بازار- عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح شعب شهروند در پنج کلانشهر گفت: با توجه به درآمدزا بودن شهروند نیازی نیست مدیریت شهری به آن کمک مالی کند.

افتتاح ۵ شعبه فروشگاه شهروند در کلان شهرها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استانها و عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه افتتاح دو فروشگاه شهروند به صورت همزمان گفت: تقاضایی بود از ناحیه شورای عالی استانها که درخواست داشتند که شهروند در برخی شهرها شعبه ای را افتتاح کند

    وی ادامه داد: این درخواست حدود هشت ماه قبل در یک جلسه‌ای مطرح شد و به هیأت مدیره شهروند رفت و در آنجا موضوع تأسیس فروشگاه ها در سایر شهرها تصویب شد و نهایتا قرار شد در پنج شهر مرکز استان این طرح اجرا شد.

    الویری گفت به همین منظور اولین شعبه خارج استان در مهرشهر کرج امروز افتتاح شد و شعبه بعدی استانی آن در شیراز خواهد بود.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه شهروند کنترل کافی بر روی اجناس ارایه شده دارد و موارد خلافی اگر باشد را به صورت مورد بررسی قرار می دهد می تواند اطمینان کافی را برای مردم ایجاد کند

    وی ادامه داد: براساس آمار ارایه شده از سوی مدیران این فروشگاه یک میلیون نفر متعهد هستند که از فروشگاه شهروند به صورت دایمی خرید کنند.

    الویری در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت شهری بنایی برای کمک به رشد فروشگاه های شهروند دارد یا خیر گفت: فروشگاه های شهروند اگر خوب عمل کند و درآمد زایی کند از همان درآمدها می تواند فروشگاه های جدیدی ایجاد کند.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما نیازی نمیبینیم که از عوارضی که از شهروندان میگیریم به مجموعه شهروند تزریق کنیم بلکه امیدواریم شهروند بتواند در آینده از این درآمدها به مدیریت شهری هم کمک کند.

    وی در پاسخ به این سوال که افتتاح فروشگاه شهروند در سایر شهرها نیازی به مصوبه شورای شهر ندارد زیرا شهروند اموال شهرداری است گفت: کسی نمی تواند از عوارضی که از شهروندان یک شهر گرفته می شود در یک شهر دیگر و برای ساکنان آن شهر استفاده کند اما شهروند پولی از عوارض مردمی نمیگیرد و به همین دلیل افتتاح شعب در سایر شهرها مشکلی ندارد.

    در این مراسم همچنین صریح القلم مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای شهروند گفت: با افتتاح شعبه مهردشت و شمیران سنتر تعداد شعب فروشگاه شهروند به 42 عدد رسید.

    مدیرعامل شهروند گفت: وسعت شعبه مهردشت 2500 متر و شعبه شمیران سنتر 1500 متر مربع است و تلاش شده تا بالاترین استانداردهای فروشگاهی در آن ها رعایت شود.

    وی ادامه داد: بنا داریم تا پاییز امسال شعب دیگری با وسعت 4500 متر مربع در شهر شیراز افتتاح کنیم که مقدمات آن فراهم شده است.

    مدیرعامل شهروند گفت: پس از شیراز در سه شهر مشهد اصفهان و تبریز هم شعبه‌ای از شعب فروشگاه شهروند افتتاح خواهد شد.

    برچسب ها