عصر خودرو

سخنگوی قوه‌قضائیه:

پرونده خصوصی‌‌سازی ابعاد گسترده‌ای دارد

عصر بازار- سخنگوی قوه‌قضائیه با اعلام گسترده بودن ابعاد پرونده خصوص‌سازی گفت: بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس در این زمینه با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه‌قضاییه خواستار رسیدگی شده‌اند.

پرونده خصوصی‌‌سازی ابعاد گسترده‌ای دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی اظهار کرد: در ارتباط با فرایند خصوصی‌سازی فارغ از فرد یا افراد، اصل 44 قانون اساسی را داریم و حتما باید موضوع خصوصی‌سازی در چارچوب ضوابط و مقررات باشد و دولت از تصدی‌گری در حوزه مسائل اقتصادی به حوزه سیاستگذاری برود. نسبت به خصوصی‌سازی از سابق پرونده‌های متعددی مطرح بود و در دیدار نمایندگان مجلس با رئیس قوه‌قضائیه بیش از 100 نماینده مجلس نامه‌ای را امضا و درخواست کردند این موضوع بررسی شود. بازرسی کل کشور نیز گزارشات متعددی را درباره خصوصی‌سازی‌ها ارائه کرده است.

    وی افزود: در سفری که رئیس قوه‌قضائیه به استان مرکزی داشت، نسبت به نحوه واگذاری صنایع اعتراض‌های فراوانی وجود داشت و اینها ایجاب کرد که موضوع خصوصی‌سازی به صورت جدی بررسی شود و الان هم در دادسرا این موضوع با جدیت در دست بررسی است. این پرونده ابعاد گسترده‌ای دارد اما تلاش می‌شود موارد ادعایی یکایک بررسی شود و در چارچوب مقررات اتخاذ تصمیم شود و ورود دستگاه قضایی به این حوزه به یک خواست عمومی تبدیل شود.

    سخنگوی قوه‌قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده غله در استان گلستان گفت: این پرونده یکی از پرونده‌های جدید است که به لحاظ گزارش‌های واصله مبنی بر افزودن مواد خارجی به محموله‌های گندم، واصل شد و مرجع قضایی ورود کرد. 14 کامیون حامل گندم بررسی و تایید شد و در شهرستان مربوطه و مرکز استان نیز افرادی دستگیر شدند و اقدام به موقع دستگاه قضایی باعث شد گندم‌های آلوده قبل از توزیع شناسی شود.

    برچسب ها