عصر خودرو

بازگشت بورس‌های جهان از ریزش‌های سنگین

عصر بازار- پس از چندین ریزش سنگین سرانجام شاخص‌های بورسی در جهان سبزپوش شدند.

بازگشت بورس‌های جهان از ریزش‌های سنگین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پس از آن که آمریکا و چین سیگنال های مثبتی از کاهش تنش های تجاری مبادله کردند، شاخص های بورسی در معاملات روز سه شنبه به مدارصعودی بازگشتند و روند ریزش‌های متوالی که در چند روز اخیر کاملا محسوس بود متوقف شد. در حال حاضر جنگ تجاری تجارت حدودا 700 میلیارد دلاری بین آمریکا و چین را کاملا تحت الشعاع قرار داده است و دو طرف تعرفه بر واردات محصولات یکدیگر را به طرز چشمگیری افزایش داده اند.

    در آمریکا شاخص " داو جونز اینداستریال اوریج" با 1.1 درصد افزایش مجددا به کانال 25 هزار دلاری بازگشت و در سطح 25 هزار و 898.83 واحدی بسته شد. در انگلیس شاخص " فوتسی 100" بورس لندن به دلیل تعطیلات بسته بود اما شاخص های بورسی مهم دیگر نظیر " کک 40" پاریس و " دکس 30" فرانکفورت تا 0.5 درصد افزایش یافتند.

    دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 7 مدعی شد که مقامات چینی شبانه با آمریکایی‌ها تماس گرفته و خواهان بازگشت دو طرف به میز مذاکرات برای حل و فصل اختلافات تجاری شده‌اند. از طرف دیگر لیو هه- معاون نخست وزیر چین و سرپرست هیات تجاری این کشور در مذاکرات تجاری با آمریکا گفته است که چین خواهان حل و فصل اختلافات تجاری از طریق مذاکراتی آرام است.

    در آسیا نیز شاخص ها با صعود قابل توجهی کار خود را به پایان رساندند تا جایی که شاخص " نیک کی 225" بورس توکیو با 1.2 درصد صعود به 20 هزار و 509.33 واحد رسید و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با 0.1 درصد افزایش در سطح 25 هزار و 692.54 واحدی بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" 1.8 درصد جهش کرد و خود را به 2914.78 واحد رساند.

    در دیگر مناطق، شاخص بورس‌های سنگاپور و "تاپیکس" توکیو بیش از 1 درصد افزایش یافتند، شاخص بورس سیدنی استرالیا 0.3 درصد و شاخص بوس سئول کره جنوبی 0.8 درصد بالا رفتند. در نیوزلند، فیلیپین و اندونزی نیز شاخص ها صعودی بودند.

    هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با افزایش 34 سنتی به 53.98 دلار و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 32 سنت افزایش به 59.02 دلار رسیدند.

    برچسب ها