عصر خودرو

تورم کانادا ۲ درصد باقی ماند

عصر بازار- نرخ تورم کانادا بدون تغییر نسبت به ماه قبل و در سطح ۲ درصد باقی ماند.

تورم کانادا ۲ درصد باقی ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نرخ تورم کانادا در پایان دوازده ماه منتهی به ژوئیه معادل دو درصد بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه منتهی به ژوئن تغییری نکرده است. هر چند که این نرخ بالاتر از نرخ 1.7 درصدی پیش بینی شده توسط کارشناسان است اما دست بانک مرکزی کانادا را برای کاهش نرخ بهره در صورت لزوم باز می گذارد.

    بر مبنای ماهانه نرخ تورم در ماه ژوئیه 0.5 درصد بوده است که 0.2 درصد نسبت به تورم ماه ژوئن کاهش پیدا کرده است. در بین بخش های مختلف، نرخ تورم در بخش حمل و نقل 1.5 درصد، لوزام منزل 0.3 درصد، لباس و کفش 1.1 درصد و بهداشت و درمان 1.5 درصد بوده است. بالاترین تورم های ثبت شده طی این مدت مربوط به آژانس‌های مسافرتی با 7.5 درصد و غذا با 3.8 درصد بوده است.

    متوسط نرخ تورم کانادا دربازه زمانی 1915 تا 2019 معادل 3.13 درصد بوده است که بالاترین تورم  ثبت شده مربوط به ژوئن 1920 با 21.6 درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به ژوئن 1921 با منفی 17.8 درصد بوده است.

    به گفته مرکز آمار کانادا، بالاترین نرخ تورم در بین 10 قلمرو ایالتی این کشور مربوط به ایالت پرنس ادوارد با تورم 3.4 درصدی و کمترین تورم مربوط به کبک با 2.4 درصد بوده است. در ایالت اونتاریو که پایتخت کانادا در آن قرار دارد نرخ تورم 3.1 درصد بوده است.

    شاخص های اقتصادی کانادا در سه ماهه دوم سال بهبود قابل توجهی را نسبت به وضعیت سه ماهه پایانی سال گذشته داشته اند تا جایی که صندوق بین المللی پول در گزارش خود از کانادا پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری معادل 1.5 درصد و در سال‌آینده 1.9 درصد باشد.

    برچسب ها