عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد:

روشن شدن علائم مثبت زمینه های سرمایه گذاری در ایران برای اروپایی ها

عصر بازار: حق شناس با بیان اینکه مهمترین مساله در ورود این هیات های تجاری، زمینه مورد نظر آنها برای سرمایه گذاری است، افزود: اینکه هیات ها از چه کشوری برای سرمایه گذاری وارد ایران می شوند مهم نیست، بلکه نکته مهم آن است که بتوانیم از زمینه ورود آنها نهایت سود و بهره را داشته باشیم .

روشن شدن علائم مثبت زمینه های سرمایه گذاری در ایران برای اروپایی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علائم مثبت ناشی از انجام توافق از ماهها قبل از آن برای سرمایه گذاران خارجی نمایان شده و این افراد و شرکت های آنها همواره درصدد فرصتی برای برقراری ارتباط مجدد بودند، اما مهمترین مساله در این میان آن است که بتوانیم نهایت بهره گیری را از فرصت پیش آمده داشته باشیم .

    هادی حق شناس، کارشناس اقتصادی در خصوص سفر هیات تجاری آلمان به تهران گفت: به واسطه توافق صورت گرفته کاملا طبیعی است که حجم سفرهای هیات های تجاری به کشور زیاد شود و هر یک از این هیات ها به واسطه زمینه کاری خود می خواهند وارد اقتصاد ایران شوند تا بتوانند روابط تجاری خود را قوی تر کنند. 

    این کارشناس اقتصادی با اشاره به علائم مثبت انجام توافق از ماه های اخیر برای سرمایه گذاران تصریح کرد: اروپایی ها علاقمند سرمایه گذاری در ایران هستند و می‌کوشند تا به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به منظور سرمایه گذاری در ایران اقدام کنند .

    وی در پاسخ به این مساله که این کشورها و شرکتهای تجاری آنها جز اولین کسانی بودند که به محض اعمال تحریم ها از ایران خارج شدند و چگونه می‌توان به آنها اعتماد دوباره کرد گفت: در اقتصاد اصطلاحی وجود دارد مبنی بر اینکه هیچ کشوری دوست دائمی یا دشمن همیشگی نیست، بنابراین سیاست گذاران اقتصادی عمدتا بر مبنای منافع کشورها تصمیم می‌گیرند.

    این استاد دانشگاه با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: قدر مسلم متولیان و دست اندرکاران در سیاست گذاری‌ها و برنامه‌‌ریزی‌های خود چه در رویارویی با شرکت های خارجی و چه در سایر موارد باید همواره اقتصاد مقاومتی را مدنظر داشته باشند.

    یادآور می شود،  روز گذشته هیات ٦۰ نفره آلمانی به ریاست قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست؛ برای گسترش روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه وزیر نفت وارد تهران شدند.

    برچسب ها