عصر خودرو

تحلیل تکنیکال شاخص محصولات شیمیایی

پایان افت محصولات شیمیایی در بورس

عصر بازار: تحلیل تکنیکال گروه محصولات شیمیایی در بورس اوراق بهادار نشان می‌دهد که دوران نزولی شاخص این گروه به پایان رسیده‌است و این گروه در حال رشد شاخص و تک سهم‌هاست.

پایان افت محصولات شیمیایی در بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ بررسی معاملات روزانه شاخص محصولات شیمیایی (پتروشیمی) نشان می‌دهد مدت یک سال و نیم است که این شاخص در روندی کاملا نزولی و در قالب یک کانال نزولی در حال نوسان بوده‌است. در آخرین حرکت این شاخص به سمت سقف کانال نزولی، شاخص نتوانست کف قبلی خود را به سمت پایین بشکند و این خود می تواند یکی از نشانه های اتمام روند نزولی باشد.

    در همین رابطه،‌ نوید اختری‌زاده، تحلیلگر کارگزاری بانک صنعت و معدن به ارائه تحلیل شاخص این گروه و چند تک سهم از این گروه پرداخته است. همانطور که مشاهده شد، شاخص این گروه توانست روند نزولی بلند مدت خود را رو به بالا بشکند و رشد مناسبی را نیز انجام داده است. از نگاه تحلیل تکنیکال وقتی کانالی شکسته می‌شود (چه صعودی و چه نزولی) و روند جدیدی آغاز می‌شود، در صورتی که نمودار بتواند سطح مقاومتی یا حمایتی ماژور قبل را نیز بشکند، می‌توان آن را به منزله‌ یک سیگنال پر قدرت برای ورود دانست. هم اکنون نمودار شاخص محصولات شیمیایی نیز با شکست کانال نزولی خود تغییر روند داده و دقیقا درگیر شکست نقطه مقاومتی حداکثری خود است.

    در صورت شکست این مقاومت می‌توان منتظر ورود خریداران پر قدرت در این گروه بود و طبق اصول، شکست کانال‌ها می‌تواند به اندازه عرض کانال شکسته شده تا محدوده پنج هزار و صد تا پنج هزار و دویست واحد رشد را تجربه کند.

    «پترول»
    بررسی نمودار روزانه پترول نشان می‌دهد که با شکل‌گیری یک الگوی هارمونیک AB=CD، رشد سهم از محدوده 1370 ریال با ایجاد یک واگرایی مثبت بین نوسان نمای هیجان و نمودار قیمت شاهد رشد سهم تا محدوده خط مقاومتی رسم شده(خط قهوه ای رنگ) خواهد‌بود. از نگاه کلاسیک نیز یک خط تبدیل سطح (خط افقی آبی رنگ) نیز در این محدوده قرار دارد و همچنین تراز 61.8 درصد فیبوناچی نیز این سطح را بسیار مهم نموده و عبور از آن را بسیار سخت کرده‌است. درصورتی که قیمت بتواند این مقاومت مهم را با قدرت پشت سر بگذارد، می‌توان انتظار داشت رشد قیمت تا محدوده 2250 ریال نیز ادامه داشته باشد.
    تا زمانی که قیمت پایانی سهم زیر عدد 1300 ریال بسته نشود، این تحلیل معتبر است.

    «تاپیکو»
    بررسی نمودار سهم «تاپیکو» در نمای لگاریتمی در معاملات روزانه نشان می‌دهد که روند نزولی بلند مدت سهم با توجه به نقض شدن تعریف روند نزولی(شکسته نشدن کف قبلی سهم) به اتمام رسیده و کانال نزولی به بالا شکسته شده و روند صعودی سهم آغاز شده‌است. هم اکنون سهم درگیر مقاومت قبلی و ماژور سهم است و به نظر می‌رسد سهم پتانسیل شکست این مقاومت را دارا است. اهداف سهم با توجه شکل گیری الگوی هارمونیک AB=CD میتوان در محدوده 3000 ریال در مرحله اول و هدف دوم سهم نیز بر روی تراز 161.8 فیبوناچی پروجکشن می‌تواند تا محدوده 3600 ریال به عنوان هدف دوم سهم که در نمودار تعدیل سود و افزایش سرمایه سقف تاریخی سهم نیز هست، رشد نماید.
    در صورت بسته شدن قیمت پایانی سهم زیر محدوده 2500 ریال تحلیل فوق بی اعتبار می شود.

    «شاراک»
    در نمودار سهم شاراک مشاهده می‌شود که قیمت بعد از اینکه توانست از ابر نزولی ایچیموکو خارج شود، روند رو به رشدی را تا محدوده قیمتی 5950 خواهد داشت و در این محدوده با برخورد به خط مقاومتی میان مدت (خط بنفش رنگ) و همچنین کانال صعودی کوتاه مدتی خود که سقف این کانال نیز دقیقا با خط مقاومتی بنفش رنگ تلاقی دارد، کار را برای رشد سهم سخت کرده است. از نگاه دیگر می‌توان سهم را مستعد یک واگرایی منفی در نوسان نمای قدرت نسبی دانست که تا کف کانال صعودی کوتاه مدتی تا محدوده 5200 ریال اصلاح می‌کند و موقعیت مناسبی را برای خرید مهیا می کند.
    همچنین این نوسان‌گر می‌تواند به خط حمایتی خود واکنش مثبت داده و سهم مجددا به مدار صعود برگردد.در صورت بسته شدن قیمت پایانی سهم زیر 4700 ریال تحلیل فوق بی اعتبار می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو