عصر خودرو

بابت تجارت با ونزوئلا؛

روس‌نفت به تحریم تهدید شد

عصر بازار- یک مقام بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد اگر روس‌نفت به تجارت نفت خام و سوخت با شرکت PDVSA ونزوئلا ادامه دهد، هدف تحریم واشنگتن قرار خواهد گرفت.

روس‌نفت به تحریم تهدید شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این مقام آمریکایی که مایل بود نامش فاش نشود به پلاتس گفت: دولت مادورو از طریق این برنامه‌ها از حمایت خارجی برخوردار شده است. ما به دنبال اقدامات بیشتر برای مقابله با چنین برنامه‌هایی هستیم. این اقدامات به عنوان تحریم به حساب می‌آیند اما این مقام آمریکایی درباره آنها توضیح بیشتری نداد.

    دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن اموال شهروندان و شرکت‌های مرتبط با دولت مادورو را در آمریکا بلوکه می‌کند. این فرمان به طور روشن شرکت‌هایی که با شرکت نفتی دولتی PDVSA تجارت می‌کنند را هدف تحریم قرار نداده اما این مقام آمریکایی گفت: فرمان مذکور هشدار نهایی است که تحریم‌ها علیه هر شرکتی که به تجارت با شرکت نفتی دولتی ونزوئلا ادامه دهد، وضع خواهند شد.

    برخی از تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که روس‌نفت به رغم این فرمان، به همکاری با شرکت PDVSA ادامه خواهد داد زیرا روس‌نفت برای قراردادهایی که داشته است مستقیما از ونزوئلا پول نمی‌گیرد و در قبال آنها نفت خام دریافت می‌کند. همچنین تحریم‌های آمریکا روی شرکت‌های نفتی غربی که روس‌نفت ارتباط دارند ممکن است تاثیر بگذارد و در بازار جهانی نفت منعکس شود.

    اما این مقام دولت آمریکا به پلاتس گفت که تحریم‌ها در صورت ادامه تجارت نفت و سوخت وضع خواهند شد.

    روس‌نفت در مه اعلام کرده بود با مقامات آمریکا برای تحویل نفت ونزوئلا به پالایشگاه هندی روس‌نفت به توافق رسیده است اما منابع آگاه در دولت آمریکا به پلاتس گفتند آمریکا هرگز چنین توافقی نداشته است.

    منابع آگاه در دولت آمریکا اظهار کردند که فرمان اجرایی اخیر در واقع هشداری به روس‌نفت برای توقف تجارت با شرکت PDVSA بوده است. این شرکت هنوز بدهی قابل توجهی به روس‌نفت دارد. در فاصله ژوئن سال 2014 تا نوامبر سال 2016 شرکت PDVSA و روس‌نفت شش قرارداد پیش پرداخت امضا کردند که شامل پرداخت با نفت خام و محصولات نفتی بود. از این قراردادها تنها یک قرارداد به طور کامل لغو شد.

    روس‌نفت در چندین جوینت ونچر بالادستی شامل پتروموناگاز، پتروپریخا، پترو ویکتوریا، بوکروم و پترو میراندا با PDVSA شریک است.

    برچسب ها