عصر خودرو

معاون سازمان بورس:

دستورالعمل شرکت‌های سبدگردانی اصلاح شد

عصر بازار- معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اصلاح دستورالعمل شرکت‌های سبدگردانی گفت: پس از ماه‌ها بررسی، اصلاح این دستورالعمل انجام شد و ظرف دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد تا فعالان متقاضی تاسیس نهاد مالی بتوانند با استفاده از این دستورالعمل به بازار سرمایه وارد شوند.

دستورالعمل شرکت‌های سبدگردانی اصلاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سعید فلاح پور با اشاره به تصویب اصلاحات مربوط به دستورالعمل شرکت‌های سبدگردانی گفت: فعالان بسیاری برای تاسیس سبدگردانی در انتظار این اصلاحیه بودند. این اصلاحات دغدغه های متقاضیان تاسیس سبدگردانی را در مواردی همچون فرآیند صدور کد، نقش امین سبدگردانان در کدهای اختصاصی و سایر تسهیلات مطرح شده پوشش می‌دهد.

    وی همچنین از شرایط جدید تاسیس نهادهای مالی خبر داد و گفت: پس از ماه‌ها بررسی، اصلاح این دستورالعمل انجام شد و ان‌شاءالله ظرف دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد تا فعالان متقاضی تاسیس نهاد مالی بتوانند با استفاده از این دستورالعمل به بازار سرمایه وارد شوند.

    معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بهره‌مندی از نظریات صاحب‌نظران و فعالان بازار را رویه‌ای همیشگی در ایجاد تغییرات و تدوین دستورالعمل‌ها دانست و اظهار کرد: بر این اساس اکنون پیش‌نویس اولیه دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را برای انجام نظرخواهی روی سایت cmr.seo.ir قرار داده‌ایم.

    وی افزود: در این دستورالعمل شرایط فعالیت صندوق ها به صورت متنوع آمده است، ضمن این که در آن بحث‌های نظارتی جدید نیز مطرح شده است. البته این دستورالعمل برای بورس‌ها، کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری نیز ارسال شده است تا از طریق روش هایی که خود آنها اتخاذ می کنند نظرات فعالان بازار سرمایه جمع آوری شود.

    فلاح پور با درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع رسانی در زمینه این نظرسنجی ها یادآور شد: تجربه قبلی ما این است که در خصوص  نظرسنجی ها اطلاع رسانی لازم انجام می شود، اما در زمان اجرا گفته می‌شود که "چه زمانی چنین چیزی مطرح شده است؟" و درباره آن اظهار بی اطلاعی می‌شود و رسانه‌ها می‌توانند کمک کنند تا این مشکل حل شود.

    وی ادامه داد: بورس نیز همچون سایر نهادها برای بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط فعالیت‌های اقتصادی تلاش می کند و برای این امر مهم خود را از سایر بخش ها مستثنی نمی داند. این نهاد می‌کوشد تا کنار اجرای سیاست تسهیل فرآیندها،وظایف نظارتی خود را نیز به خوبی انجام دهد؛چراکه ما یک نهاد ناظر هستیم و باید همواره به گونه ای عمل کنیم که هر دو موضوع حفظ شود و با یکدیگر در تعارض قرار نگیرد.

    برچسب ها