عصر خودرو

پس از کلاهبرداری‌های میلیارد دلاری؛

مالزی ۱۷ مدیر گلدمن ساکس را به غارت اموال این کشور متهم کرد

عصر بازار- مالزی ۱۷ مدیر کنونی و سابق گلدمن ساکس را به علت دست داشتن در کلاهبرداری چندین میلیارد دلاری «۱‍‌ام‌دی‌بی»، متهم به غارت ثروت این کشور کرد.

مالزی ۱۷ مدیر گلدمن ساکس را به غارت اموال این کشور متهم کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مالزی فشارها بر گلدمن ساکس به عنوان غول وال‌استریت را افزایش داد و 17 مدیر کنونی و سابق این بانک را به علت دست داشتن در کلاهبرداری چندین میلیارد دلاری «1‍‌ام‌دی‌بی» متهم به غارت ثروت این کشور کرد.

    گلدمن ساکس به علت نقش خود در کمک به  جابه‌جایی 6.5 میلیارد دلار از طریق ارائه اوراق برای صندوق سرمایه‌گذاری دولتی مالزی، «1مالزیا دولاپمنت برهاد» یا «1‍‌ام‌دی‌بی»، تحت بازرسی قرار دارد؛ به نحوی که این صندوق در مرکز یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های مالی تاریخ قرار داشت و حالی برای پول‌شویی تحت بررسی قرار دارد.

    در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر شد، تامی توماس، دادستان کل مالزی، گفته است که مدیران اجرایی نام برده شده، مسئول اتهامات وارده به بانک در این کلاهبرداری هستند؛ دادستانی همچنین  با توجه به حجم بالای کلاهبرداری‌ها و زمان طولانی انجام آن با ارائه اوراق قرضه، خواهان زندانی شدن و جریمه نقدی نامبردگان است.

    طبق گزارش رویترز، این متهمان حداکثر با 10 سال زندان و جریمه نقدی 1 میلیون رینگیت (معادل 239 هزار دلار) روبرو خواهند شد.

    این لیست شامل 17 نفر است که از ماه می 2012 میلادی تا ماه مارس 2013 میلادی، مسئول 3 شعبه گلدمن ساکس در مالزی بوده‌اند. ریچارد گنود، رییس تجارت بین‌الملل بانک در لندن و مایکل ایوانز، مدیر تجاری کانادایی که رئیس سابق امور آسیایی گلدمن ساکس بوده است و حالا رئیس غول تجارت الکترونیک چین، علی‌بابا است، در بین متهمان هستند.

    بانکدار انگلیسی، مایکل شروود، معاون سابق مدیر کل بانک گلدمن ساکس هم در این لیست قرار دارد.

    برچسب ها