عصر خودرو

توضیحات یک شرکت دارویی در مورد عدم بازگشت ارز دولتی دریافتی

عصر بازار- یک شرکت دارویی با بیان این که موضوع گم شدن ارز تخصیص یافته به این شرکت صحت نداشته اعلام کرد بخش عمده ارز تخصیصی به این شرکت برای واردات مواد اولیه مرغوب جهت تولید داروی با کیفیت در داخل کشور، صرف شده است.

توضیحات یک شرکت دارویی در مورد عدم بازگشت ارز دولتی دریافتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت دارویی اکتور کو در واکنش به خبر پشت پرده «عدم رفع تعهد ارزی» یک میلیارد یورو ارز وارداتی چه بود؟ اعلام کرد به دنبال انتشار تصویر نامه ای از رئیس کل محترم بانک مرکزی خطاب به مقام محترم ریاست جمهوری با موضوع میزان ارز دریافتی و تعهدات رفع نشده برخی شرکتهای دارویی، که در آن به نام این شرکت نیز اشاره شده بود، توضیحات زیر جهت شفافیت هر چه بیشتر موضوع به استحضار ملت شریف ایران میرسد:
    همانطور که در مصاحبه های مسئولین امر از جمله وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی عنوان شده، فرایند تخصیص و تامین ارز، واردات کالا و همچنین ترخیص و توزیع آن، فرایندی زمانبر است. همچنین به علت برخی ایرادات سیستمی بین سامانه های گمرکی، بانکهای عامل و بانک مرکزی، کمتر از 2 درصد از تعهدات سررسید شده این شرکت، علیرغم ورود کالا و ترخیص از گمرکات کشور، رفع تعهد آن در سامانه های مربوطه ثبت نهایی نشده است. ضمن آن که بخش عمده ارز تخصیصی به این شرکت برای واردات مواد اولیه مرغوب جهت تولید داروی با کیفیت در داخل کشور، صرف شده است. لذا علاوه بر اینکه موضوع گم شدن ارز تخصیص یافته به این شرکت، به نحوی که در برخی رسانه ها انعکاس یافت صحت نداشته و اساسا تکذیب می گردد، این شرکت از فعالیت های مراجع مربوطه به منظور شفاف سازی این موضوع، تمام قد استقبال می کند.
    این شرکت با 52 سال سابقه درخشان در حوزه تولید دارویی کشور، همانطور که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در کنار مردم قهرمان ایران اسلامی ایستاد؛ هم اکنون نیز علیرغم وجود تحریم های سخت و ظالمانه، با به کارگیری نیروی انسانی متخصص و دانش فنی روز، با ظرفیت تولید بیش از 9 میلیارد عدد انواع قرص، کپسول، آمپول تزریقی، ویال و سرنگ، به تولید انواع داروهای حیاتی مورد نیاز کشور با بالاترین کیفیت اشتغال دارد. برای نمونه با وجود مشکلات و موانع بسیار، این شرکت افتخار این را داشته که اخیرا بزرگ ترین سایت تولیدکننده داروهای ضد سرطان و بیوتکنولوژی در خاورمیانه را در داخل کشور راه اندازی نماید. بر این اساس، به مردم عزیز ایران اطمینان می دهد با به کارگیری حداکثر توان، در کنار مردم شریف ایران ایستاده و اجازه نخواهد داد در سبد دارویی بیماران کمبودی احساس شود.

    برچسب ها