عصر خودرو

در ۶ماه فعالیت اتفاق افتاد؛

رشد ۱۸.۹ هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وسپه»

عصر بازار- شرکت سرمایه‌گذاری سپه در صورت وضعیت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از رشد ۱۸هزار و ۹۰۱میلیارد ریالی پرتفوی خود خبر داد.

رشد ۱۸.۹ هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وسپه»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت سرمایه گذاری سپه در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای 6ماهه منتهی به 31خرداد1398 با سرمایه شش هزار و 691میلیارد ریالی سود هرسهم را 244ریال اعلام کرد.

    این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را مبلغ یک هزار و 640میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و 631میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ دو هزار و 284میلیارد ریال اعلام کرد.

    فعالیت این دوره شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از رشد 96درصدی سود عملیاتی، 95درصدی سود خالص و 66درصدی سود انباشته پایان دوره دارد.

    «وسپه» طی این گزارش در صورتخلاصه سرمایه‌گذاری‌های خود در بورس از رشد 18 هزار و 901 میلیارد ریالی پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده خبر داد. این شرکت اعلام کرده است که بهای تمام شده این پرتفوی با رشد یک هزار و 72میلیارد ریالی به مبلغ 10هزار و 118میلیارد ریال رسیده است. ارزش بازار این شرکت نیز با افزایش 8هزار و473میلیارد ریالی به مبلغ 29هزار و 19میلیارد ریال بالغ شده است.

    در دوره 6ماهه فعالیت «وسپه» در پرتفوی بورسی سهام خریداری شده به مبلغ یک هزار و 876میلیارد و 440میلیون ریال رسید و کل مبلغ سهام واگذار شده به مبلغ یک هزار و 598میلیارد و 861میلیون ریال رسیده است که در این دوره سود این سهام واگذاره شده 425 میلیارد و 733 میلیون ریال رقم خورده است.

    این شرکت درآمد حاصل از سود سهام محقق شده خود در دوره مالی 6ماهه را یک هزار و 218میلیارد و 485میلیون ریال منتشر کرده است.

    «وسپه» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که  قصد دارد حضور موثری در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از طریق سرمایه گذاری در سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرابورس داشته باشد. همچنین بررسی سیستماتیک، همه جانبه و دایمی شرکت های سرمایه پذیر و به ویژه شرکت‌های موجود در سبد دارایی های بورسی و فرابورسی شرکت داشته باشد.

    این شرکت در نظر دارد اصلاح مستمر پرتفوی سهام با هدف کاهش ریسک و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین گسترش پرتفوی در راستای صنایعی که از ثبات نسبی و سطح اطمینان بیشتری برخوردار هستند را در دستور کار خود قرار دهد. علاوه بر این تجزیه و تحلیل همزمان بازارهای موازی و رصد بازارهای بین المللی جهت حداکثر کردن ثروت سهامداران و ذینفعان و کسب بیشترین بازده را در برنامه‌های امسال قرار دهد.

    «وسپه» در نظر دارد سرمایه خود را به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از کوچک شدن سبد دارایی ها و استفاده از فرصت های پیش رو را افزایش دهد.

    برچسب ها