عصر خودرو

محکومین راهی زندان شدند؛

حکم پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی ابلاغ شد

عصر بازار- حکم متهمان پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی صادر شد.

حکم پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حکم متهمان پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی وارد شده با ارز 4200 تومانی از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی صادر و متهمان امروز به منظور ابلاغ حکم به شعبه دادگاه احضار شدند و حکم از سوی قاضی صلواتی به آن‌ها ابلاغ گردید. پس از ابلاغ حکم از سوی قاضی صلواتی محکومان پرونده به همراه مامور مراقبت به شعبه اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت رفتند تا پس از اجرای تشریفات قانونی امروز به زندان معرفی شوند.

    به گفته حسینی نماینده دادستان متهمان با حواله‌های صوری و سندسازی و تخصیص غیرقانونی سهمیه، اقدام به فروش گوشت در بازار آزاد نمودند و در سال 97، 114 هزار کیلو گوشت خارج از چرخه توزیع به نرخ آزاد به فروش رسانده و موجب تضییع بیت‌المال به مبلغ 75 میلیارد و 240 میلیون ریال شدند.

    بر این اساس حمیدرضا خلیلی فرزند محمد به اتهام مشارکت در اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی از طریق تخصیص سهمیه برخلاف مقررات با حواله صوری به منظور فروش گوشت با نرخ دولتی در بازار آزاد و متعاقبا فروش در بازار آزاد محکوم به ١٢ سال حبس، جزای مالی و ضبط همه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده و تحمل ٥۰ ضربه شلاق در انظار عمومی و انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد.

    علیرضا جهیزی، به اتهام مشارکت در اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی به ١۰ سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده و تحمل ٥۰ ضربه شلاق در انظار عمومی و انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد.

    مرتضی عسگری فرزند قنبرعلی، به اتهام مشارکت در اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی به تحمل هفت سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده و تحمل ٥۰ ضربه شلاق در انظار عمومی و منع از اشتغال در شرکت‌های تعاونی مصرف کارکنان ادارات و موسسات دولتی و غیر دولتی و توزیع مایحتاج عمومی محکوم شد.

    حسین خلیلی فرزند محمد به اتهام مشارکت در اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی به تحمل پنج سال حبس و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده و تحمل ٥۰ ضربه شلاق در انظار عمومی و منع از اشتغال در شرکت‌های تولیدی و توزیع مایحتاج عمومی محکوم شد.

    علی رنجبر کرمانی فرزند محمود به اتهام معاونت در اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی به تحمل دو سال حبس و انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد.

    به استناد مواد ٢۰، ٢٣ و ٣۰ قانون مجازات اسلامی، مجوز شرکت مهان تدبیر آسیا و فروشگاه‌های پرتو حیات نو و یاس شمیران ابطال گردیده و اکنون محکومین به همراه پرونده جهت اجرای حکم به دادسرای کارکنان دولت ارسال و اعزام شدند تا قاضی اجرای حکم تشریفات قانونی برای معرفی محکومان به زندان را انجام دهد.

    گفتنی است این پرونده شش متهم داشت که همه آن‌ها امروز به جهت ابلاغ حکم احضار شده بودند ولی تا زمان مخابره این خبر یکی از متهمان (متهم سعیدی) در دادگاه حاضر نشده بود که قاضی صلواتی اعلام کرد: پس از حضور این متهم در شعبه حکم وی نیز ابلاغ و برای اجرای احکام به دادسرا معرفی می‌شود.

    در اولین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی، به کبابی جانشین رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گرجستان اشاره شد.

    در دومین جلسه دادگاه قاضی صلواتی خطاب به یکی از متهمان پرونده گفت: نگویید پایبند نظامم، با کانال ضد انقلاب منوتو در ارتباطید!

    در سومین و آخرین جلسه دادگاه قاضی صلواتی به برگزاری جلسات تنظیم بازار در کافی شاپ اشاره کرد و با اعلام ختم دادرسی گفت که حکم در مهلت قانونی صادر می شود.

    برچسب ها