عصر خودرو

صادرات تخم مرغ به ۱۲ هزار تن رسید

عصر بازار- نبی پور گفت: بر اساس قیمت مصوب سازمان حمایت، مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ حدود هزار و ۴۰۰ تومان متضرر هستند.

صادرات تخم مرغ به ۱۲ هزار تن رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 400 تا 6 هزار و 500 معادل شانه‌ای 13 هزار تومان است.

    وی افزود: بر اساس قیمت مصوب سازمان حمایت مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ 1 هزار و 300 تا 1 هزار و 400 تومان زیان می‌کنند از این رو دولت به منظور کاهش زیان مرغداران باید نسبت به خرید و ذخیره سازی محصول اقدام کند تا در بازه ازدیاد مصرف در فصل زمستان و پاییز با کمبود مواجه نشویم.

    نبی پور متوسط تولید روزانه تخم مرغ را 2 هزار و 800 تا 2 هزار و 900 تن اعلام کرد و گفت: اگر چه این میزان تولید بیش از نیاز داخل است، اما دولت باید از تولید کننده حمایت کافی را داشته باشد تا مرغدار نسبت به ادامه تولید و جوجه ریزی رغبت کند چرا که هم اکنون مرغداران به سبب زیان انباشته از ابتدای سال رغبتی برای ادامه تولید ندارند.

    به گفته وی از ابتدای سال تا کنون مرغداران با احتساب متوسط تولید روزانه 2 هزار و 800 تن و زیان 2 هزار و 500 تومانی در فروش هر کیلو تخم مرغ با زیان وحشتناکی رو به رو هستند و با استمرار این روند دیگر توان تولید ندارند.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ چندان چشم گیر نیست بیان کرد: بر اساس آمار طی 3 ماه اخیر تنها 10 تا 12 هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که این میزان در برابر مازاد تولید رقم قابل توجهی نیست.

    وی با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد مرغداران، مرغ در واحد تولیدی خود ندارند اظهار کرد: با توجه به میزان انباشته مرغداران و عدم صرفه اقتصادی برای جوجه ریزی بسیاری از واحد‌های تولیدی در تعطیلی به سر می‌برند چرا که فروش تخم مرغ در نقطه سر به سر فایده‌ای برای مرغدار ندارد.

    نبی پور با انتقاد از عرضه تخم مرغ با نرخ‌های بالا در خرده‌فروشی‌ها گفت: بخشنامه معاون وزیر صمت قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را 7 هزار و 740 تومان اعلام کرده است که با این وجود مغازه دار هر شانه تخم مرغ را نباید با قیمت بیش از 17 هزار و 800 تومان عرضه کند.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران عرضه مستقیم تخم مرغ را تنها راهکار تعادل قیمت در بازار خرده فروشی دانست و گفت: اگر چه بار‌ها از وزارت صمت و پشتیبانی امور دام تقاضا کردیم که غرفه‌هایی را برای عرضه مستقیم محصول در اختیار تولید کننده قرار دهند، اما تا کنون این امر محقق نشده است.

    وی در پایان نرخ مصوب هر کیلو ذرت را 1 هزار و 350 و کنجاله سویا 2 هزار و 450 تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ 2 هزار و 600 تا 2 هزار و 700 و ذرت 1 هزار و 500 تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود که با نرخ مصوب خود فاصله چندانی ندارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو