عصر خودرو

ارز دریافت شده با کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف قابل ردیابی نیست

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید ارز دریافت شده با کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف قابل ردیابی نبوده و کالاهای اساسی در چرخه معیوبی توزیع می‌شود که در اقتصاد اثرات نامطلوبی دارد.

ارز دریافت شده با کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف قابل ردیابی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره سوءاستفاده از کارت بازرگانی یک بار مصرف، گفت: کارت بازرگانی شناسنامه‌ای برای صادرکننده و واردکننده است که باید در سامانه تجارت ایران شناسایی شود.

    صدور کارت‌های یک بار مصرف بازرگانی فرار مالیاتی و عدم شناسایی واردکنندگان را رقم می‌زند

    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صدور کارت‌های یک بار مصرف بازرگانی مشکلاتی مانند فرار مالیاتی، عدم شناسایی واردکنندگان و... را رقم می‌زند، افزود: اگرچه حذف کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف واردات برخی کالاها را با مشکل روبه رو می‌کند اما یکی از ضرورت‌ها است.

    وی اظهار کرد: اگرچه در بسیاری موارد، تولیدکنندگان به کارت‌های بازرگانی دائمی نیاز ندارند و می‌توانند با استفاده از کارت‌های یک بار مصرف مواد اولیه موردنیاز خود را وارد کنند، اما سوءاستفاده از این کارت‌ها باعث شده مزایای آن نادیده گرفته شود.

    در برخی موارد کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف برای افراد خاص صادر می‌شود و از آنجایی که مبالغ زیادی ارز به این کارت‌ها اختصاص پیدا می‌کند دارنده کارت سود زیادی به جیب می‌زند
    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: برخی از کارت‌های بازرگانی به نام افرادی صادر می‌شود که اغفال شده‌اند یا به درستی از اصل ماجرا خبر ندارند به طور مثال در بررسی های انجام گرفته مشخص شد، کارت بازرگانی به نام فردی صادر شده که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد.

    ضرورت ساماندهی کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف باید ساماندهی شده و افرادی که از این کارت‌ها استفاده می‌کنند، کاملا مشخص شوند تا بتوان از فرارهای مالیاتی و سوءاستفاده جلوگیری کرد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در برخی موارد کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف برای افراد خاص صادر می‌شود و از آنجایی که مبالغ زیادی ارز به این کارت‌ها اختصاص پیدا می‌کند دارنده کارت سود زیادی به جیب می‌زند از سوی دیگر سرنوشت ارز دریافتی مشخص نبوده و کالای وارداتی قابل ردیابی نیست در این شرایط چرخه معیوبی در توزیع کالاهای اساسی و دریافت ارز دولتی ایجاد می‌شود که در اقتصاد اثرات نامطلوبی دارد./

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو