عصر خودرو

جستجوی تحلیلی در صورت‌های مالی پاسارگاد؛

پنج‌گانه‌ای که سهامداران را به آینده بانک پاسارگاد امیدوار کرد

عصر بازار- بانک پاسارگاد در گام اول با انتشارصورت‌های مالی۳ماهه و درگام بعدی با انتشارگزارش تیرماه نشان داد درمسیر رو به رشدخوبی از نظررشددرآمدو سودسازی قرار گرفته و شیب صعودی سودآوری شرکت سرعت بیشتری گرفته است.

پنج‌گانه‌ای که سهامداران را به آینده بانک پاسارگاد امیدوار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بانک پاسارگاد، ابتدا بانک در گام اول با انتشار صورت های مالی 3 ماهه‌ خود خبر از تحولات درونی خوبی داد. این بانک با رشد قابل توجه 56 درصدی درآمدی توانست جهش سنگین 49 درصدی سود خالص را به نسبت 3 ماهه‌ سال قبل رقم بزند که این امر نشان می‌دهد روند سودسازی شرکت در مسیر رشد خوبی و با سرعت رشد قابل توجهی قرار گرفته است.

    بررسی جزئی درآمدی بانک نشان می‌دهد تمامی سرفصل های این بانک صعودی بوده و در تمامی زمینه‌ها چه درآمدهای مشاع و چه غیرمشاع شاهد رشد دو رقمی این درآمدها هستیم.

    اما بانک با انتشار تراز عملیاتی تیرماه سرعت بیشتری به روند رو به رشد خود داده و همین امر سبب شد تا بازار هم توجه بیشتری به سهام بانک پاسارگاد نشان داده و شاهد برگشت مجدد قیمت سهام بانک پاسارگاد به سطوح بالای 180 تومان باشیم.

    بانک در تیرماه 230 میلیارد تومان تراز مثبت داشته که نشان می‌دهد عملکرد 4 ماهه‌ اول سال و تراز عملیاتی آن با رشد بهتری همراه شده است. جمع تراز مثبت 4 ماهه‌ سال 98 بانک به 837 میلیارد تومان رسیده در حالی که تراز 4 ماهه‌ سال قبل تنها 490 میلیارد تومان بوده است. به عبارتی تراز عملیاتی بانک در 4 ماهه‌ امسال رشد قابل توجه 71 درصدی داشته است.

    این امر نشان می‌دهد عملیات بانک متحول شده و امسال درآمدهای مشاع بسیار خوبی در بانک محقق می‌شود. از سوی دیگر در صورت‌های مالی 3 ماهه‌ درآمدهای غیرمشاع هم 69 درصد رشد داشته است، پس جمع درآمدهای مشاع و غیرمشاع بانک امسال با رشد سنگینی همراه خواهد شد.

    این امر در سود خالص خود را نشان و در گزارشات آتی به خصوص پایان سال 98 می‌توان انتظار تحقق سود قابل توجهی را از این سهم بانکی را داشت، سودی که سبب تحول قیمت سهام شرکت و رشد قیمت سهام بانک پاسارگاد به سطوح ارزش ذاتی خواهد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو