عصر خودرو

رئیس شورای تامین دام کشور:

انباشت دام سنگین در دامداری‌ها به ۶۰ هزار راس رسید

پیشنهادی برای عرضه گوشت ارزان‌تر و حذف واسطه‌ها

عصر بازار- رئیس شورای تامین دام کشور گفت: انباشت دام در دامداری‌های کشور به ۳۷ هزار راس رسیده است، تعدادی از این دام‌ها وزن بالای ۵۰۰ کیلوگرم دارند و بدون مشتری مانده‌اند.

انباشت دام سنگین در دامداری‌ها به ۶۰ هزار راس رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، منصور پوریان با بیان اینکه ادامه انباشت دام سنگین در دامدارها نگران کننده است، اظهار کرد: از یک‌ماه گذشته مکاتبات خود را با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و وزارت صمت آغاز کرده‌ایم و راهکارهای را نیز برای این مشکل پیشنهاد داده‌ایم.

    وی ادامه داد: راهکارهای پیشنهادی ما علاوه بر جلوگیری از زیان دام در اثر انباشت، دست واسطه‌ها را کوتاه و قیمت را برای مصرف کننده را کاهش می‌دهد.

    پوریان تحویل مستقیم لاشه دام به بازار توسط دامداران را یکی از پیشنهادات ارائه شده به وازتخانه‌های مذکور عنوان کرد.

    وی درباره این پیشنهاد توضیح داد: دولت شرایطی را فراهم کند که دامداران لاشه دام‌های خود را مستقیم و بدون واسطه به بازار عرضه کنندٰ، این امر علاوه بر کاهش قیمت برای مصرف کننده، به مرور انباشت دام در دامداری‌ها را کاهش می‌یابد.

    به گفته پوریان در صورت اجرای این پیشنهاد؛ هر کیلوگرم گوشت دام سنگین با قیمت 56 تا 57 هزار تومان به بازار عرضه و حداکثر با قیمت 60 تا 62 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

    وی با تاکید بر اینکه انباشت دام در دامداری‌ها کشور به 60 هزار راس رسیده است، افزود: مشکل انباشت دام در بخش دام سبک نیز وجود دارد.

    پوریان اضافه کرد: در سال جاری بارندگی‌های مناسب اتفاق افتاد که تولید در بخش دام سبک را افزایش داده است.

    وی تعداد دام سبک مازاد را 300 هزار راس عنوان کرد.

    رئیس شورای تامین دام کشور همچنین صدور مجوز صادرات دام‌های مازاد را راهکار دیگر برای خروج دامداران از شرایط کنونی دانست.

    پوریان گفت: اجازه صادرات یک راس دام به ازای تحویل دو لاشه به بازار با قیمت مناسب پیشنهاد دیگر ما است که می‌تواند از زیان دامداران در اثر انباشت را جلوگیری و تداوک تولید را تضمین کند.

    برچسب ها