عصر خودرو

وزیر نفت:

روش‌های کنونی فروش نفت مورد تائید وزرای ادوار است

عصر بازار- وزیر نفت گفت: در دومین نشست مشترک با وزرای نفت ادوار درباره فروش نفت در دوران تحریم صحبت شد که راهکارهای کنونی که وزارت نفت برای فروش در دست دارد مورد تائید وزرای ادوار هم بود.

روش‌های کنونی فروش نفت مورد تائید وزرای ادوار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه صبح امروز پس از نشست با وزرای ادوار نفت که در این وزارتخانه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا روش‌های جدید فروش نفت در دوران تحریم در جلسه امروز با وزرای نفت ادوار جمهوری اسلامی مطرح شده است، گفت: درباره فروش نفت در دوران تحریم نیز در این جلسه صحبت شد و راهکارهای کنونی که وزارت نفت برای فروش در دست دارد مورد تائید وزرای ادوار هم بود.

    وی ادامه داد: این دومین جلسه‌ای بود که با حضور 4 وزیر نفت گذشته جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. البته آقای مسعود میرکاظمی، وزیر اسبق نفت با وجود اعلام قبلی امکان حضور نیافت. این در حالی است که آقای غلامرضا آقازاده نیز از پیش اطلاع داده بود که امکان حضور در جلسه را ندارد.

    این عضو کابینه افزود: طی این جلسه آخرین وضعیت داخلی و بین المللی صنعت نفت بررسی شد و نکات خوبی نیز مطرح شد. البته همواره از پشتیبانی این نخبگان صنعت نفت برخوردار بودیم و امیدواریم که نتیجه این جلسه خیر و برکت به همراه داشته باشد و مردم آثار و برکات آن را در زندگی خود احساس کنند.

    وزیر نفت با اشاره به اینکه این وزارتخانه در خط مقدم جنگ اقتصادی فعالیت می‌کند، اظهارداشت: نظام بانکی دومین نهاد فعال در جنگ اقتصادی به شمار می‌رود که البته پس از فروش نفت درآمد حاصله به حساب نظام بانکی واریز می‌شود که وزارت نفت در انتقال آن نیز بی تأثیر نخواهد بود و قطعاً هم نقش خواهد داشت.

    این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه از حضور تمامی نخبگان و نخبگان سیاسی برای کمک به صنعت نفت کشور استقبال می‌کنیم، توضیح داد: با وجود رخدادهای اخیر در ارتباط با توقیف نفتکش حامل محموله ایران، باید تاکید کرد که هنوز مشکلی وجود ندارد اما باید دقت لازم در این زمینه را داشته باشیم.

    زنگنه درباره اینستکس نیز گفت: اطلاعی از اتفاقات جدید در این زمینه ندارم اما قطعاً اینستکس با پول نفت اجرایی می‌شود.

    این مقام مسئول همچنین درباره تشکیل کمیته اوپک و غیراوپک نیز توضیح داد: تمام تأکیدات جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با بقای موجودیت اوپک در این اساسنامه لحاظ شد و بازتاب پیدا کرد.

    جای خالی نفت ایران را هیچ کشوری نمی‌تواند پر کند

    وزیر نفت با بیان اینکه طبق ثبت‌نام‌هایی که در گذشته برای کارت سوخت در سامانه دولت همراه یا پلیس 10+ انجام شده است، کارت سوخت صادر می‌شود، گفت: در صورتی که فردی کارت سوخت ندارد، باید برای دریافت آن اقدام کند و اگر به هر دلیلی، فردی موفق به دریافت کارت سوخت نشده باشد، برای مدتی اجازه دادیم تا جایگاه‌دارها کارت سوخت داشته باشند.

    زنگنه با اشاره به اینکه هنوز سهمیه‌بندی سوخت مطرح نشده است، افزود: در ارتباط با اینکه گفته می‌شود آیا عربستان می‌تواند جای نفت ایران را پر کند، باید گفت جای نفت ایران را هیچ کشوری نمی‌تواند پر کند اما عربستانی‌ها نیز تولید خود را دارند.

    وی در پاسخ به اینکه آیا در صورت کاهش تولید نفت، چاه‌های ما آسیب می‌بیند؟ تصریح کرد: چاه‌ها آسیبی نمی‌بیند اما اگر زمان طولانی را کاهش تولید داشته باشند، بازیابی آن زمان و هزینه بیشتری می‌خواهد.

    برچسب ها