عصر خودرو

اما و اگرهای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

عصر بازار- یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: بعید به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی، خارجی‌ها از مصوبه صدور مجوز اقامت پنج‌ساله برای اتباع خارجی سرمایه‌گذار در ایران استقبال کنند.

اما و اگرهای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، چندی پیش اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری مصوبه صدور مجوز اقامت پنج‌ساله برای اتباع خارجی سرمایه‌گذار در ایران را ابلاغ کرد؛ اقدامی که انتظار می‌رود در این روزها بتواند به رشد سرمایه‌گذاری خارجی منجر شود که پیشتر از ترکش‌های تحریم بی‌نصیب نمانده است. بر اساس این مصوبه اتباع خارجی که حداقل 250 هزار دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر در بانک‌های ایران سپرده بلندمدت گذاشته یا در ایران سرمایه‌گذاری کنند، پس از تأیید وزارت اقتصاد مجوز پنج‌ساله اقامت در ایران دریافت می‌کنند.

    با این حال هنوز در موفق شدن این طرح شک و شبهه وجود دارد، چنانچه یکی از اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به خبرنگار اقتصادی ایرنا می‌گوید: بعید به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی، خارجی‌ها از این طرح استقبال کنند. اوایل برجام بسیاری از کشورها تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران داشتند اما بعد از اعمال مجدد تحریم‌ها چه کسی چنین ریسکی می‌کند و برای سرمایه‌گذاری به کشوری می‌آید که تحت ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار دارد؟

    «محمدحسن دیده‌ور» به طرح تشویقی ترکیه برای جذب سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: ترکیه هم اعلام کرده به سرمایه‌گذاران خارجی با 250 هزار دلار اقامت دائم می‌دهد؛ سرمایه‌گذار پولش را جایی می‌برد که بتواند روابط قتصادی داشته باشد نه جایی که مبادلات خودش هم با مشکل مواجه است.

    وی همچنین با اشاره به ناامن بودن سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: آیا سرمایه‌گذار می‌داند روزی که بخواهد پولش را برگرداند قیمت ارز مانند امروز خواهد بود؟ باید تضمین کنیم تحت هیچ شرایطی سرمایه آن‌ها آسیب نمی‌بیند تا رغبتشان برای سرمایه‌گذاری بیشتر شود. همینطور باید امتیازاتی به آن‌ها ارائه دهیم، مثل برخی کشورهای عربی از سرمایه‌گذاران خارجی مالیات نمی‌گیرند و تسهیلات خاصی برای آن‌ها قائل هستند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو