عصر خودرو

تغییر مالکیت ۴۷۵ میلیون برگه بهادار در بازارهای فرابورس ایران

عصر بازار: ۴۷۵ میلیون برگه بهادار به ارزش یک هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، مورد داد و ستد قرار گرفت.

تغییر مالکیت ۴۷۵ میلیون برگه بهادار در بازارهای فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در پایان معاملات امروز 29 تیرماه، 475 میلیون و 480 هزار ورقه بهادار در 10 هزار و 954 نوبت دست به دست شد و ارزش آن به یک هزار و 187 میلیارد و 630 میلیون ریال رسید.

    گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با معامله 17 میلیون و 890 هزار سهم به ارزش 31 میلیارد و 730 میلیون ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و شاخص کل فرابورس با 1.3 درصد کاهش روی 800 واحد ایستاد.

    در جریان معاملات اولین روز معاملاتی هفته، بیشترین افزایش قیمت مربوط به سهام شرکت های صنعتی مینو، البرز بالک و افرانت بود و در سوی دیگر بازار هم شرکت های معادن مس تکنار، حق تقدم سرمایه گذاری مسکن تهران و توسعه و عمران کرمان با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

    بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد معامله 93 هزار و 230 ورقه اجاره ماهانه رایتل در روز جاری بود و بیشترین حجم معاملات صندوق های قابل معامله(ETF)هم به صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش یک میلیون و 450 هزار سهم اختصاص یافت.

    گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور و سیمان لار سبزوار با توجه به دریافت اطلاعات با اهمیت و نماد معاملاتی بانک سرمایه و عمران و توسعه شاهد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه 31 تیرماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

    برچسب ها