عصر خودرو

وزیر صمت اعلام کرد:

راه اندازی صندوق‌های مالی تخصصی با همکاری بازار سرمایه

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری، شیوه‌های جدید تامین مالی است، گفت: در این راستا با بانک مرکزی و سازمان بورس مشورت کردیم که نتایج مطلوب آن به زودی قابل مشاهده خواهد بود.

راه اندازی صندوق‌های مالی تخصصی با همکاری بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایمیدرو، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با محوریت «حمایت از تولید» که با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دستگاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی از چالش‌های مهم و موثر در حوزه تولید، مسائل مربوط به تامین منابع مالی واحدهای تولیدی است.

    وی ادامه داد: طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی ایران؛ از 400 تشکل صنعتی و معدنی کشور، رتبه نخست مشکلات در زمینه «دسترسی آسان به منابع مالی، تامین سرمایه در گردش» است.

    رحمانی افزود: قاعدتا مشکلات و مسائل بخشی از عملکرد ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پارامتری موثر در شرایط تولید امروز کشور است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در شرایط موجود باید با تغییر نگرش در مسیر حمایت از تولید به ویژه در حوزه تامین منابع مالی گام برداریم.

    وی گفت: در این زمینه انتظار می‌رود بانک مرکزی یک سیاست تعادلی متناسب با شرایط روز در حوزه پولی و تامین منابع مالی حوزه تولید در پیش بگیرد.

    رحمانی افزود: در حال حاضر با وجود بسیاری از مشکلات تحمیلی، بسیاری از بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای بهبود شرایط کمک حال حوزه تولید هستند، که جای تقدیر دارد.

    وی اعلام کرد: طی مذاکرات صورت گرفته با بانک مرکزی درخواست 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تولید کردیم که حدود 84 هزار میلیارد تومان مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در صورت به نتیجه رسیدن این مهم، طرح‌ها می‌توانند به تولید اقلام کالاهایی بپردازند که در واردات آن‌ها با محدودیت‌های داخلی و خارجی مواجه هستیم.

    رحمانی با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری، شیوه‌های جدید تامین مالی است، گفت: در این راستا با بانک مرکزی و سازمان بورس مشورت کردیم که نتایج مطلوب آن به زودی قابل مشاهده خواهد بود.

    وی افزود: ایجاد صندوق‌های مالی تخصصی در بخش تولید امروز یک ضرورت غیر قابل انکار است و پیگیری راه اندازی آن‌ها با کمک بخش‌های دولتی و خصوصی و دولتی در دستور کار است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو