عصر خودرو

صعود کم جان دلار در بازارهای جهانی

عصر بازار- با وجود ضعف رقبای اصلی، دلار نتوانست صعودی نیرومندی را ثبت کند.

صعود کم جان دلار در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر چند که ضعف رقبای اروپایی و آسیایی اسکناس سبز باعث گمانه زنی در خصوص ثبت روز خوبی برای دلار شده بود اما قطعی بودن کاهش نرخ بهره و پیامدهای جنگ تجاری آمریکا با چین باعث شد تا پتانسیل رشد دلار محدود شود و در نهایت شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در معاملات روز سه‌شنبه با 0.2 درصد افزایش به 96.956 واحد برسد.

    جو مانیمبو، تحلیل‌گر ارشد بازار در مؤسسه "وسترن یونیون بیزینس سالوشنز" گفت: کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره در آمریکا تقریباً قطعی است و 20 درصد نیز این شانس وجود دارد که نرخ بهره 0.5 درصد کاهش یابد. به نظرم شاخص‌ها به قدری نیرومند نیستند که فدرال رزرو را برای کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره مجاب کنند.

    در اروپا مساله برگزیت کماکان به عقب نگه داشته شدن یورو و پوند دامن زده است. یورو در معاملات امروز با اندکی کاهش به ازای 1.1255 دلار مبادله شد. پوند نیز که این روزها و با نزدیک شدن به مهلت مقرر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حال و روز خوبی ندارد مجدداً در برابر دلار عقب نشست و به ازای 1.2512 دلار مبادله شد.

    در آسیا نیز ارزهای مهم این قاره تحت تأثیر خبر کاهش رشد اقتصادی چین عملکرد ضعیفی داشتند، اما عقب نشینی آنها در برابر دلار به لطف خبر کاهش نرخ بهره محدود بود؛ به گونه‌ای که هر دلار به 107.91 ین و 6.8742 یوان چین مبادله شد. در برابر دلار استرالیا، دلار آمریکا 0.2 درصد بالا رفت تا هر دلار استرالیا به ازای 0.7036 دلار آمریکا مبادله شود.

    همچنین هر دلار آمریکا به ازای 66.5512 روپیه هند، 1.3051 دلار کانادا و 4.1082 رینگت مالزی مبادله شد.

    برچسب ها