عصر خودرو

احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا موجب شد؛

ثبت سومین افت متوالی دلار

عصر بازار- احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا، کماکان دلار را در محدوده دفاعی نگه داشته است.

ثبت سومین افت متوالی دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آخرین روز از معاملات هفتگی بازارهای ارز نیز شاهد افت مجدد دلار بود تا شاخص دلار برای سومین مرتبه متوالی عقب نشینی کند. این شاخص که نرخ برابری دلار در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با 0.1 درصد کاهش و رسیدن به 97.004 واحد به کار خود خاتمه داد.

    پس از آن که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا سرانجام تسلیم خواسته‌های کاخ سفید شد و در نامه‌ای به کنگره از قریب‌الوقوع بودن کاهش نرخ بهره خبر داد، دلار در لاک دفاعی فرو رفته است. اسکناس سبز در آخرین روز از معاملات هفتگی، بدترین عملکرد خود در طول سه هفته اخیر را در برابر فرانک سوئیس و ین ژاپن به ثبت رساند به گونه‌ای که هر دلار به 108.0905 ین و0.9841 فرانک سوئیس کاهش یافت.

    با این حال برخی کارشناسان نسبت به مناسب بودن زمان کاهش نرخ بهره تردید دارند. جو مانیموبو، کارشناس ارشد مؤسسه "وسترن یونین بیزینس سالوشنز" گفت: تا زمانی که نرخ تورم در آمریکا به سطح هدف گذاری شده نرسد، فدرال رزرو نخواهد توانست وعده خود در کاهش نرخ بهره را عملی کند.

    پس ازآن که ایگنازیو ویسکو، یکی از مشاورین رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که در صورت باقی ماندن رشد منطقه یورو در سطح ضعیف کنونی، بانک مرکزی اروپا نیاز به اتخاذ سیاست‌های انبساطی بیشتری دارد، ارزش یورو در برابر دلار 0.2 درصد تقویت شد و به 1.1271 دلار رسید.

    با این حال پوند انگلیس که هنوز در یکی از ضعیف‌ترین سطوح شش ماه اخیر خود قرار دارد باز هم نتوانست در برابر دلار از موقعیت استفاده کند و با تغییر اندکی در مقایسه با روز قبل به ازای 1.2572 دلار مبادله شد.

    هم چنین یوان پس از تهدید چین به تحریم شرکت‌های آمریکایی فروشنده سلاح به تایوان در برابر دلار تقویت شد و هر 6.8807 یوان به ازای یک دلار مبادله شد.

    برچسب ها