عصر خودرو

نخست‌وزیر عراق:

اختلال در صادرات نفت از تنگه هرمز مانع بزرگ برای اقتصاد عراق است

عصر بازار- نخست‌وزیر عراق گفت: هرگونه اختلال در صادرات نفت از طریق تنگه هرمز، برای اقتصاد کشورش که راه‌های خروجی کمی برای صادرات نفت دارد، «مانعی بزرگی» خواهد بود.

اختلال در صادرات نفت از تنگه هرمز مانع بزرگ برای اقتصاد عراق است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق گفت: هرگونه اختلال در صادرات نفت از طریق تنگه هرمز، برای اقتصاد کشورش که راه‌های خروجی کمی برای صادرات نفت دارد، «مانعی بزرگی» خواهد بود.

    عبدالمهدی افزود: دولتش در حال بررسی برنامه های احتیاطی برای مدیریت اختلال احتمالی نظیر بررسی مسیرهای جایگزین صادرات نفت است.

    وی به خبرنگاران در کنفرانس خبری هفتگی گفت: «عراق راه‌های خروجی کمی برای صادرات نفت دارد.»

    وی ادامه داد: «ما نیاز داریم تا راه‌های خروجی صادرات‌مان را متنوع سازیم.»

    تنگه هرمز به عنوان یک مسیر کشتیرانی حیاتی مرتبط کننده تولیدکنندگان نفت غرب آسیا به بازارهای آسیا؛ اروپا و شمال آفریقا و فراتر از آنها، دهه‌هاست که در قلب تنش‌های منطقه‌ای قرار دارد.

    بسیاری از تنش‌های این منطقه که می‌تواند بر جریان نفت صادراتی از آن تاثیر بگذارد، بیم دارند.

    این مقام عراقی تصریح کرد، به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی احتیاطی، کابینه اش به وزارت نفت اجازه داده است تا در مورد دو پروژه برای تقویت آینده صادرات نفت کشورش اقدام کنند.

    وی توضیح داد این وزارتخانه وظیفه دارد تا مطالعات امکان‌سنجی را انجام دهد و مدل‌های سرمایه‌گذاری برای ساخت یک خط لوله بزرگ برای صادرات نفت از جنوب عراق به بندر العقبه اردن را بررسی کند.

    همچنین وزارت نفت عراق ایجاد یک تاسیسات نفتی فراساحلی در جنوب را در دست بررسی دارد.

    به گزارش فارس، چندی پیش چند نفتکش در بندر فجیره دچار حادثه و حریق شدند و رسانه‌های غربی تلاش کردند این حادثه را به ایران نسبت دهند. این دو نفتکش متعلق به عربستان بودند.

    چندی بعد، درحالی که نخست‌وزیر ژاپن به ایران آمده بود، نفتکش‌های ژاپن در دریای عمان دچار حادثه شدند که این‌بار نیز تلاش شد تا این اتفاق به ایران نسبت داده شود.

    نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو