عصر خودرو

مدیرعامل سابق بورس تهران مطرح کرد:

جذب نقدینگی به تولید، کارکرد اصلی بازار سرمایه

عصر بازار- مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران، با بیان اینکه بازارهایی همچون طلا، سکه و خودرو عموما در جامعه ایجاد تورم می کنند و سرمایه گذاری در آن مولد نیست، گفت: در حال حاضر بازاری که می تواند به تولید رونق دهد، بازار سرمایه است.

جذب نقدینگی به تولید، کارکرد اصلی بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسن قالیباف اصل با اشاره به اینکه بعضی روزها بیش از دو هزار و 500  میلیارد تومان در این بازار معامله صورت می گیرد، اظهار داشت: این حجم از پول اگر به بازارهای موازی می رفت، باعث تشدید تورم و  گرانی و بروز چالش در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی می شد .

    مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران افزود: بازار سرمایه از مهمترین نهادهای مالی است که  نسبت به بازارهای دیگر مزیت های بیشتری دارد و نقش مهمی در رونق بنگاه های اقتصادی و رشد و اشتغال ایفا می کند؛ چرا که اکثر شرکت های فعال و موثر در اقتصاد کشور، در بازار سرمایه حضور دارند.

    قالیباف اصل تاکید کرد: کارکرد اصلی بازار سرمایه،جمع آوری نقدینگی از سطح جامعه و هدایت این نقدینگی به سمت تولید است.

    مدیر عامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران اصل اظهارداشت: از آنجا که پول های خرد سهامداران به تدریج جذب و  تجمیع می شود و در نهایت در اختیار بنگاه های اقتصادی فعال و چرخه تولید قرار می گیرد، لذا تامین مالی بازار سرمایه،  یک تامین مالی کاملا سالم، رقابتی و شفاف است .

    وی با اشاره به اینکه مهندسین مالی بر اساس نیازهای روز اقتصادی و تامین مالی، ابزار مالی تهیه می کنند، اظهار داشت: در حال حاضر تامین مالی در بازار سرمایه نسبت به سال های گذشته راحت تر و روان تر انجام می شود و این هم یکی از امتیازات این بازار است.

    مدیر عامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران افزود: امروز بازار سرمایه از جهت تامین مالی اهمیتی بیش ازر پیش یافته  و امروز با توسعه ابزارهای نوین،  زمان مناسبی است که بنگاه های اقتصادی و سازمان های توسعه ای پروژه های خود را از طریق  این بازار تامین مالی کنند.

    این استاد دانشگاه با بیان اینکه ابزارهای موجود در بورس از تنوع خوبی برخوردارند، گفت: خوشبختانه بازار سرمایه از لحاظ تامین سرمایه نیز دائما مسیر رشد را پیموده است .

    به گفته مدیر عامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران ، بازار سرمایه در شرایط تحریم نیز کارنامه خوبی از خود نشان داده و  رشد و توسعه  مناسبی را تجربه کرده است .

    قالیباف اصل سپس با اشاره به عرضه های اولیه و نقش آن در تعادل بازار اظهار داشت: گاهی در زمان رونق بازار، آنطور که انتظار می‌رود عرضه ای رخ نمی‌دهد و اتفاقا تمایل به عرضه در روزهای رکود ، بیشتر وجود دارد که تاکید می‌شود برای عرضه‌ها باید از فضای رونق استفاده کرد تا بازار نیز متعادل‌تر شود .

    وی در پایان تاکید کرد: سهامداران عمده باید از وضعیت رونق بازار نهایت استفاده را داشته باشند ؛ دیگر سهامداران هم که در این بازار سرمایه گذاری می کنند باید با مطالعه، دقت و صبر و حوصله عمل کنند و صرف اینکه بازار چند روز مثبت و چند روز منفی می‌شود تصمیم به خرید یا فروش نگیرند، بلکه با اتکا به اطلاعات دقیق و  تحلیل های صحیح تصمیم گیری کنند.

    برچسب ها